۳۰ ملک خطرزا در نهاوند تخریب شده است

شهردار نهاوند گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون ۳۰ ملک خطرزا از سوی شهرداری و با حکم دادستانی تخریب شدند.

به گزارش ایمنا، محمد حسین‌پور اظهار کرد: صبح امروز در راستای قانون رفع خطر از ساختمان‌های قدیمی و تخریبی که باعث آسیب رسیدن به عموم مردم می‌شود چهار ملک فرسوده و تخریبی در منطقه پای قلعه تخریب شد.

وی افزود: به استناد بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری در خصوص رفع خطر از بناهای مشرف به معابر عمومی، شهرداری وظیفه دارد که موضوع را به مالک ابلاغ کند تا نسبت به رفع خطر اقدام کند.

شهردار نهاوند افزود: با توجه به اینکه شهرداری از اختیارات قانونی برای پلمب و یا تخریب اینگونه اماکن برخوردار نیست، لذا با حمایت دادستان نسبت به رفع خطر اینگونه املاک در سطح شهر اقدام کرده است.

حسین‌پور افزود: با توجه به اینکه ابتدا تذکرات لازم از سوی شهرداری به مالکین داده شده لذا چنانچه آنان در مدت قانونی اقدامی برای رفع خطر نکنند شهرداری برابر با قانون ماده ۵۵ در این زمینه اقدام کرده و علاوه بر هزینه‌های انجام شده به اضافه ۱۵ درصد را از مالک مربوطه دریافت خواهد کرد.

وی افزود: در این راستا تا کنون ۳۰ ساختمان متروکه و قدیمی به اضافه دو مکان دیگر که محل تجمع معتادان متجاهر بود تخریب و یا مسدود شد.

شهردار نهاوند گفت: در سال گذشته نیز چندین ملک قدیمی خطر آفرین که ممکن بود با بارندگی تخریب شده و برای شهروندان و یا ساکنان همسایه ایجاد مشکل کند تخریب شد.

حسین‌پور افزود: وجود خانه‌های متروکه قدیمی و مخروبه به لحاظ فرهنگی، زیبایی، دکوراسیون شهری و امنیت اجتماعی برای شهرها و شهروندان مشکلاتی را ایجاد می‌کند که لازم است با طی مراحل قانونی تعیین تکلیف و تخریب شوند.

منبع: فارس

کد خبر 458888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.