مجلس به طرف‌های برجام، یک ماه فرصت عمل به تعهدات داد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ۶ طرح راهبردی برای لغو تحریم‌ها فرصت یک ماه به طرفین برجام دادند که به تعهدهای خود عمل کنند.

به گزارش ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی جزئیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در نوبت بعد از ظهر سه‌شنبه ماده ۶ این طرح را بررسی و تصویب کردند.

بر این اساس و با تصویب این ماده؛ دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد طرف از جمله کشورهای ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلستان، چین و روسیه) توافق هسته‌ای در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده‌های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، یک ماه پس از تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی، نظارت‌های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

بر اساس تبصره این ماده نیز منظور از دولت در این قانون حسب مورد قوه مجریه، هیئت وزیران و کلیه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است.

پیش از ظهر امروز و در بررسی جریان ماده ۶ «الیاس نادران» نماینده مردم تهران در پیشنهادی عنوان کرد که فرصت ۲ ماهه که در طرح ذکر شده به یک ماه کاهش یابد.

وی گفت: بر اساس این پیشنهاد به طرف‌های برجامی یک ماه فرصت داده می‌شود تا تحریم‌های بانکی و نفتی ایران را به طور کامل برطرف کنند و در صورت عدم تحقق این موضوع دولت موظف است یک ماه پس از تصویب این قانون اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند و همه نظارت‌های فراتر از پادمان نیز متوقف می‌شود.

نماینده مردم تهران یادآور شد: عده‌ای با انتقال اطلاعات به دشمن، به نظام و منافع مردم ضربه زده اند که با کاهش زمان این طرح می‌توان از این موضوع جلوگیری کرد. البته این فرصت یک ماهه برای راستی‌آزمایی از رفع کامل تحریم‌های بانکی و نفتی است.

نمایندگان در نوبت پیش از ظهر امروز بعد از تصویب کلیات این طرح ۵ ماده این طرح را تصویب کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 458868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.