۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
کاهش قیمت موبایل در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی با بیان اینکه قیمت ارز بر قیمت تلفن همراه اثرگذار است، گفت: در صورتی که واردکنندگان، گوشی‌های‌ تلفن همراه را به میزان کافی عرضه کنند، قیمت این کالا در بازار کاهش می‌یابد.

به گزارش ایمنا، ابراهیم درستی با اشاره به اینکه اصناف گران‌فروش نیستند، اظهار کرد: واردکنندگان نباید این کالا را پیش خود نگه دارند بلکه باید آن را به موقع بین اصناف توزیع کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت دلار بیشتر اصناف کالاهای صوتی، تصویری و الکتریکی در حالت ورشکستی قرار گرفته‌اند و اگر کالا به میزان کافی در بازار توزیع شود، قیمت پایین می‌آید و وضعیت فروش نیز بهتر می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی با بیان اینکه بیشتر مغازه‌های فعالان این صنف استیجاری است و برخی از آنها باید ماهانه حدود ١۵ میلیون تومان به صاحب مغازه اجاره پرداخت کند، ادامه داد: ویترین مغازه‌ها بیشتر با ماکت گوشی تزئین شده است و این نشان می‌دهد موجودی کالای آنها زیاد نیست.

درستی اضافه کرد: مغازه‌داران بیش از متقاضیان تمایل دارند تا کالای خود را بفروشند و بتوانند وجه چک‌هایشان را بپردازند و امرار معاش کنند.

وی افزود: ٩٠ درصد از گوشی‌های تلفن همراه در بازار وارداتی است و بیشتر آنها با قیمت بالای سه میلیون تومان به فروش می‌رود.

منبع: ایرنا

کد خبر 458864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.