اگر مطبوعات بگذارند مسئله اوراق مشارکت مترو حل می‌شود

رئیس شورای شهر تهران درخصوص آخرین وضعیت اوراق مشارکت مترو گفت: این مشکل به نظر می‌آید در حال حل شدن باشد و اگر مطبوعات بگذارند این مشل برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در پایان جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران، در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه گفت: امروز با ۱۹ نفر از اعضا جلسه را ادامه دادیم. بخشی از جلسه مربوط به مجلس و تعیین عوارض توسط شوراهای شهر بود که زیر سوال رفته و آقای سالاری نیز در این باره تذکر داده‌اند و آن را پیگیری خواهیم کرد. بحثی هم درباره ساختار شهرداری و معاونت‌های آن است که بر اساس قوانین اداری استخدامی برخی معاونت‌ها وجاهت قانونی ندارند، برخی نیز تجمیع شدند اما مصوبه شورای شهر را ندارند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵ پرونده باغ نیز مطرح شد که تعدادی از آنها رأی باغ و تعدادی رأی غیرباغ آوردند.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره موضوع تعیین عوارض در لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: قوانین مربوط به شورای شهر اجازه می‌دهد که شورا نرخ عوارض را تصویب کند، اما گویا شورای نگهبان با این موضوع مخالف بوده و ایرادی به مصوبه مجلس داشته است و به صورتی شورای شهر را برای تشخیص عوارض دخیل ندانسته و موضوع را به مجلس برگشت داده است. مجلس هم بدون اینکه موضوع را درست پیگیری کند، به نظر شورای نگهبان رأی داده است اما ما باید این موضوع را پیگیری کنیم تا بتوانیم حقوق شوراها را زنده کنیم.

رئیس شورای شهر تهران درباره اجازه بارگذاری به تأمین اجتماعی در ازای آزادسازی اوراق مشارکت شهرداری تهران و اجازه تراکم فروشی به آنها گفت: برخی از بیمارستان‌های تأمین اجتماعی پایان کار ندارد و در نتیجه عوارض ساختمانی خود را پرداخت نکرده‌اند و از آنجایی که به تأمین اجتماعی بدهی داریم اینها با شهرداری تهاتر می‌شود و هیچ تراکم فروشی در کار نیست.

وی ادامه داد: برای مثال بیمارستان برج میلاد، پایان کار ندارد و ممکن است تخلفاتی هم داشته باشند اما از آنجایی که دقیقاً مشخص نیست، پروانه‌ها را با هم تهاتر می‌کنند و هیچ تراکم فروشی در کار نیست. این امر بدهی شهرداری به تأمین اجتماعی را حل می‌کند و موضوع اوراق را با آن می‌توانیم حل کنیم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که مساله اوراق مشارکت شهرداری به کجا رسید به شوخی گفت: مساله اوراق در حال حل شدن است. اگر مطبوعات بگذارند، مساله اوراق حل می‌شود.

کد خبر 458862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.