تجهیز تاکسی‌های شهری مشکین‌شهر به کارتخوان

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل همگانی شهرداری مشگین شهر از تجهیز ۲۰۰ دستگاه تاکسی درون شهری این شهر به سیستم کارت‌خوان به صورت رایگان خبر داد.

سیدحجت جوادزاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور کاهش خطر انتقال ویروس کرونا و انواع بیماری از طریق پول نقد، جبران کمبود پول خرد، همچنین جلوگیری از بروز تنش‌های احتمالی بین مسافران و رانندگان، سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی مشکین‌شهر در مهرماه سال جاری تفاهم نامه‌ای با شرکت پارسیان منعقد کرد تا تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر را به سیستم کارتخوان تجهیز کند.

وی افزود: در مرحله اول این طرح ۲۰۰ دستگاه تاکسی درون شهری مشگین شهر به سیستم کارتخوان به صورت رایگان مجهز شدند و در مرحله بعد نیز تمامی خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری به این دستگاه تجهیز خواهند شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین شهر، عنوان کرد: برنامه این دستگاه طوری طراحی شده است که مسافر فقط با انتخاب مسیر و فشردن شاسی، کرایه مورد نظر و قانونی خود را از طریق کارت‌های بانکی شتاب به راحتی پرداخت می‌کند.

جوادزاده ادامه داد: این کارتخوان‌ها به سیستم کد QR مجهز هستند و شهروندان در صورت نصب برنامه مربوطه می‌توانند کرایه خود را از طریق گوشی تلفن همراه نیز پرداخت کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین شهر افزود: براساس تفاهم نامه با شرکت پارسیان کاور محافظ در مقابل ویروس کرونا به صورت رایگان در بین تاکسیرانان توزیع شده است و برای آن دسته از رانندگانی که برای دریافت کرایه از مسافران تراکنش خوبی از کارتخوان داشته باشند و شهروندان را به پرداخت کرایه از این سیستم ترغیب کنند طرح‌های تشویقی مانند بیمه مکمل و تسهیلات قرض‌الحسنه به آن‌ها اعطا خواهد شد.

جوادزاده خاطرنشان کرد: برای حمایت از تاکسیرانان به ازای هر چهار تراکنش از سیستم کارتخوان، سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین شهر روزانه به آنان یک لیتر بنزین اهدا می‌کند.

وی افزود: سازمان حمل و نقل همگانی مشگین شهر مکاتبات لازم را با اداره دارایی کرده و تمامی کارتخوان های تاکسی‌های درون شهری این سازمان معاف از مالیات هستند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین شهر، تاکید کرد: از شهروندان انتظار داریم در اجرای این طرح با سازمان همکاری کنند و مطمئن باشند که در هنگام پرداخت کرایه با سیستم کارتخوان، هیچ گونه کارمزدی از حساب آنان کسر نمی‌شود.

جوادزاده یادآور شد: شهروندان در صورت امتناع تاکسیرانان در قرار ندادن کارتخوان برای پرداخت کرایه، می‌توانند موارد را با شماره ۳۲۵۳۴۵۹۹ سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین شهر اطلاع دهند.

به گزارش ایمنا، مشگین شهر در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد. و در سازمان حمل و نقل همگانی شهرداری این شهر ۴۲۴ دستگاه تاکسی درون شهری و ۴۸ دفتر تاکسی تلفنی با ۳۲۴ خودرو فعالیت می‌کند.

کد خبر 458854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.