لایحه استخدامی دهیاری‌ها آذرماه ابلاغ می‌شود/استان‌ها آماده اعلام نیاز باشند

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ لایحه استخدامی دهیاری‌ها طی آذرماه خبر داد و گفت: استان‌ها در نخستین مرحله باید نیازهای نیروی انسانی خود در دهیاری‌های سطح هر استان را به وزارت کشور اعلام کنند.

به گزارش ایمنا، علی قربانی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه جامع دهیاری‌ها در دولت اظهار کرد: لایحه جامع دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در کمیسیون زیربنایی، کلانشهرها و اجتماعی دولت مصوب شده و بر اساس قول‌های داده شده تا پایان آذرماه این لایحه در هیأت دولت به تصویب می‌رسد.

وی افزود: تصویب این لایحه بسیاری از موازی کاری‌ها در خصوص موضوعات عمرانی همچون قانون ماده ۹۹ شهرداری‌ها، ساخت و ساخت غیرمجاز، الحاق به محدوده و تفکیک اراضی‌ها را رفع می‌کند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین درباره آئین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها نیز گفت: این آئین‌نامه طی سال گذشته آماده‌سازی شد و با پیگیری‌های انجام‌شده و طراحی چارت تشکیلاتی برای هر دهیاری به‌صورت کار کارشناسی اکنون آماده برای ابلاغ است.

وی ادامه داد: برای هرکدام از دهیاری‌ها از درجه ۱ تا ۶ به تعداد ۶ تا ۱۱ پست تعریف‌شده و پس از امضای این آئین‌نامه توسط وزیر کشور، فرآیند اعلام نیاز استان‌ها به تعداد افراد اعلام می‌شود.

قربانی خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ این قانون و تعیین میزان نیاز هر استان، استانداری‌ها می‌توانند بر اساس شیوه‌نامه آزمون استخدامی ویژه این آئین‌نامه، به برگزاری آزمون اقدام کنند.

وی از ابلاغ این آئین‌نامه طی آذرماه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا در سال آینده استان‌ها بتوانند از افراد پذیرفته در آزمون‌ها را به‌کارگیری کنند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: دهیاری‌ها در ارائه بودجه سال ۱۴۰۰ خود می‌بایست منابع مالی و هزینه‌ها این افراد را در بودجه خود لحاظ کنند در غیر این صورت نیازمند متمم در سال آینده خواهند بود.

وی از تصویب لایحه استخدامی شهرداری‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس نیز خبر داد و گفت: کلیات این لایحه مصوب شده و در کمیسیون در حال بررسی جزئیات است.

قربانی در انتها با اشاره به تلاش برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری‌ها به قراردادی خاطرنشان کرد: مکاتباتی برای تحقق این موضوع شده و در صورت اعلام مجوز از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، با مصوبه دولت این اقدام انجام می‌شود که اتفاق بسیاری مهمی در ساماندهی نیروهای شهرداری خواهد بود.

منبع: فارس

کد خبر 458850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 14
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • محمد آموسا IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    5 0
    سلام ، جناب آقای دکتر قربانی آیا فکری به حال استخدام دهیاران در این لایحه شده یا مثل مصوبه سال گذشته هیات دولت مشکلات دهیاران بیشتر شده ؟ از حضرتعالی سوال دارم آیا در شغل دهیاری نیمه وقت معنایی دارد؟ دهیار همیشه باید در خدمت مردم روستا باشد این شغل زمان نمی شناسد از شما تقاضا دارم دهیاران کشور استخدام شوند تا از این بلا تکلیفی نجات پیدا کنند
  • فرمان IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    8 0
    دست شما درد نکنه واقعا به فکر استخدام دهیاران هستیدخوشحال شدیم یا موضوع چیزی دیگری است
  • ناشناس IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    1 2
    با کمال تاسف باز هم در این لایحه دهیاران نستوه دیده نشده اند . چهار نفر دیگر می آورند و در داخل بخشداری منصوب می کنند و هیچ گونه ارتباطی با مردم روستاها ندارند . در صورتی که این دهیار است که بانی رفع تمام مشکلات روستاهاست .
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    6 0
    شما را به خدا وعده های غیر عملی ندهید از شروع بکار دهیاران این وعده های تو خالی بزشتر ما را رنج میدهد
  • ناشناس IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    3 1
    باسلام شماروبخدا به فکر دهیاریها وکارکنانشون باشید چندین سال عمرمون رو گذاشتیم الان هم هیچ امیدی به فردا نداریم
  • احمد دادرس SG ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 0
    با سلام خدمت جناب دکتر قربانی از اینکه به فکر دهیاران زحمتکش هستین تقدیر وتشکر دارم از خداوند متعال برایتان سلامتی ارزومندم
  • محسن IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    1 0
    کاش مثل همیشه وعده و وعید و شعار نباشه
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    1 0
    ببخشید اگه میشه بگید ازمون استخدامی کارکنان امور مالی دهیاران کیه $