وزیر بهداشت مدیرکل طب سنتی را منصوب کرد

سعید نمکی طی حکمی نفیسه حسینی یکتا را به عنوان مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از وبدا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکم انتصاب نفیسه حسینی یکتا نوشت: پیرو ابلاغ سرپرستی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در تاریخ ۱۲ مرداد ۹۹ برای شما و با توجه به سوابق علمی و اجرایی سرکار عالی در حوزه طب سنتی، به موجب این ابلاغ به عنوان مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می‌شوید.

نفیسه حسینی یکتا از مرداد امسال به عنوان سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت فعالیت می‌کرد. وی هفته گذشته در اولین نشست خبری خود از ایجاد مرکز خدمات پیشگیری و درمان کرونا با حضور کارشناسان طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و از کارآزمایی و بررسی ۸۵ روش مؤثر بر بهبود کرونا از طریق طب سنتی در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: ۱۹ مورد از این روش‌های درمانی و داروها به مرحله نهایی رسیده و قرار است در کمیته علمی ستاد ملی کرونا بررسی شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره ادعاهای درمان کرونا در طب سنتی گفت: همه این ادعاها از جمله داروی امام کاظم (ع) قابل بررسی است اما هنوز هیچ دارویی برای درمان کووید ۱۹ نه در بین داروهای گیاهی و سنتی و نه شیمیایی به دست نیامده است و نظارت بر افرادی که در زمینه طب سنتی فعالیت می‌کنند یا ادعایی دارند به عهده معاونت درمان وزارت بهداشت است.

کد خبر 458849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.