سازمان انرژی اتمی مکلف به استفاده از یک هزار ماشین IR۶ شد

نمایندگان مجلس، سازمان انرژی اتمی ایران را مکلف به عملیاتی کردن غنی سازی و تحقیق و توسعه با ماشین های نسل ششم طی بازه زمانی یکساله کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز -سه شنبه، ۱۱ آذرماه- مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، با ماده ۳ این طرح موافقت کردند.

در ماده ۳ آمده است: برای تحقق هدف مندرج در ماده ۲، سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است حداکثر ظرف مدت ۳ ماه پس از تصویب این قانون عملیات نصب، تزریق گاز، غنی سازی و ذخیره سازی مواد را تا درجه غنای موردنیاز، با حداقل ۱۰۰۰ دستگاه ماشین‌های نسل دوم پیشرفته IR-2m آغاز کند و همچنین در همین بازه زمانی، عملیات غنی سازی و تحقیق و توسعه با ماشین‌های نسل ششم IR-6 را با حداقل ۱۶۴ ماشین از این نوع آغاز نموده و آن را ظرف مدت یکسال پس از تصویب این قانون به ۱۰۰۰ دستگاه ماشین توسعه بدهد.

همچنین در تبصره این ماده ذکر شده است: سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است برای انتخاب و تعیین مکان نصب و استقرار ماشین‌های ذکرشده، استانداردهای سازمان پدافند غیرعامل را اخذ و اجرا نماید.

کد خبر 458841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.