توجه به نقش پدافندی بوستان‌های محلی در قم

مدیرکل دفتر طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه فضای سبز باید همه نیازهای مقیاسی که برای آن تعریف‌شده است را پاسخگو باشد، نقش پدافندی و نظارت اجتماعی را ازجمله کارکردهای بوستان‌های محلی برشمرد.

به گزارش ایمنا، محسن صادقی امینی با بیان اینکه فضای سبز باید یک سری شرایط داشته باشد، اظهار کرد: فضای سبز باید پاسخگوی یک سری از نیازهای شهروندان باشد.

وی افزود: فضای سبز باید همه نیازهای مقیاسی که برای آن تعریف‌شده است را پاسخگو باشد مثلاً اگر فضای سبز محلی تعریف‌شده است باید علاوه بر تأمین نیازهای تفریحی اهالی همان منطقه، بتواند در موقعیت پدافند و مدیریت بحران نقش ایفا کند.

مدیرکل دفتر طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم ادامه داد: به عنوان مثال در زلزله سال گذشته تهران بسیاری از مردم خانه‌های خود را ترک کرده و تا کمتر شدن خطر زلزله در این بوستان‌ها ماندند.

وی نظارت اجتماعی را از دیگر نقش‌های فضای سبز محلی دانست و تأکید کرد: نظارت اهالی محله بر بوستان‌هایی که در دسترس آنها هست می‌تواند مانع از وقوع آسیب‌های اجتماعی در این بوستان‌ها شود.

صادقی امینی با اشاره به تدوین سرانه‌های فضای سبز در طرح تفصیلی، اظهار کرد: نگاه کالبدی صرف به سرانه فضای سبز اشتباه است چراکه میزان تأثیرگذاری سرانه‌های مختلف از جمله محلی و کوهستانی و جنگلی متفاوت است و ممکن است یک مترمربع فضای سبز محلی بتواند چندین برابر فضای سبز جنگلی تأثیرگذاری داشته باشد.

وی با تأکید بر توسعه بوستان‌های محلی، خاطرنشان کرد: تملک در ایجاد بوستان‌های محلی معمولاً یکی از مسائل اساسی است که با توجه به افزایش قیمت زمین و ملک امروز این کار از همیشه سخت‌تر است.

کد خبر 458838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.