بی‌توجهی شهرداری تهران به حق نظارت مالی شورا

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران نسبت به بکارگیری افراد بدون تأیید شورا به عنوان قائم مقام ذیحساب به شهردار تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه روز (سه شنبه) شورای شهر تهران، مجید فراهانی، در تذکری به شهردار تهران گفت: ارتقای سطح سلامت و انضباط مالی و مقابله با تخلفات مالی و محاسباتی یکی از انتظارات بحق شهروندان از شورای شهر است، انتظاری که در طی ادوار شورا تاکنون به آن پاسخ مناسب و در خور داده نشده است و زمینه‌ساز بی‌اعتمادی شهروندان نسبت به سلامت مالی اداره شهر شده است.

وی افزود: علی رغم تصریح قانونگذار در تبصره ذیل بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون شوراها و به رسمیت شناختن حق نظارت مالی شورا در حین خرج با تأیید ذی‌حساب و قائم مقامان ذی‌حساب و تأکیدات مکرر شورا در مصوبات، تعیین و انتخاب قائم مقامان ذی‌حساب شاهد بی توجهی‌های مکرر شهرداری هستیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: جابجایی قائم مقامان ذی‌حساب منتخب شورا، بدون اخذ مصوبه از واحد مورد تأیید شورا و بکارگیری این افراد در سایر واحدها که این امر مغایر مصوبه شورا است.

فراهانی ادامه داد: افرادی به صورت هم زمان در بیش از یک واحد به عنوان قائم مقام ذی‌حساب یا سرپرست قائم مقام ذی‌حساب از سوی ذی‌حساب شهرداری منصوب می‌شوند که این امر مغایر صریح ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب ۱۲۷۲ مجلس شورای اسلامی و اصلاحات بعدی آن است. همچنین افرادی که بیش از این دارای سابقه قائم مقام ذی‌حساب مورد تأیید شورای اسلامی شهر تهران نبوده‌اند، پیش از تصویب و تأیید شورا در واحدهای اجرایی به عنوان قائم مقام ذی‌حساب به کار گرفته می‌شوند و سپس برای اخذ تأیید به شورا معرفی می‌شوند که این رویه مغایر قانون است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به دیگر موارد بی توجهی شهرداری تهران اضافه کرد: جابجایی و انتقال افراد پس از سه ماه گذشت زمان از مصوبه شورا مبنی بر تأیید بکارگیری فرد در واحد مربوط به عنوان قائم مقام ذی‌حساب؛ که این امر بی توجهی به مصوبات شورا را در اذهان تقویت می‌کند. از سوی دیگر گزارش نظارتی از حسن اجرای مصوبات بودجه شهرداری تهران و واحدها و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و ارائه به شورا هر دو ماه یک‌بار توسط ذی‌حساب شهرداری تهران بر اساس تبصره ۷ اصلاحیه مصوبه انتخاب ذی حساب و عوامل ذی حسابی در شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه ارائه نمی‌شود.

فراهانی گفت: بر همین اساس در اجرای بند سه ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «بی توجهی به حق نظارت مالی شورا در حین خرج بر اساس تبصره ذیل بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون شوراها در بکارگیری افراد بدون تأیید شورا به عنوان قائم مقام ذی‌حساب» به شهردار تهران تذکر می‌دهم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: اینجانب نارضایتی خود را از این رویه و بی توجهی به حق نظارت مالی شورا و اجرا نشدن تکالیف قانونی توسط شهرداری تهران اعلام می‌کنم و خواستار پایان دادن به روند بی توجهی نسبت به مصوبات شورا در حوزه نظارت مالی حین خرج هستم.

کد خبر 458824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.