۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
هوشمندسازی فرایندی جامع است

یک کارشناس شهرسازی گفت: شهر هوشمند، شهری است که مبتنی بر رفع نیاز شهروندان بنا شود و در آن از فناوری‌های پیشرفته به منظور بسترسازی برای توسعه پایدار و ارتقای کیفیت زندگی شهری استفاده شود.

امیر شکیبا منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نسخه‌ای واحد برای تمامی شهرها در فرآیند هوشمندسازی نیست و لازم است به بسترهای اجتماعی و کالبدی متفاوت شهرهای مختلف ایران توجه شود زیرا هرکدام سیاست‌های شهرسازی متفاوتی را نیاز دارد.

وی افزود: به طور کلی نیاز است بستر مناسب برای توسعه فناوری‌ها در بسترهای مختلف شهری دیده شود و منافع تمامی ذی‌نفعان شهر در این تغییرات لحاظ شود.

این کارشناس شهرسازی با بیان اینکه شهر هوشمند باید بتواند برای تمامی ارکان و اجزای یک شهر کارایی داشته باشد، خاطرنشان کرد: مسئولان شهری، شهروندان، شرکت‌ها و صنایع محلی و گروه‌های اجتماعی همگی باید در فرآیندهای شهرسازی و برنامه ریزی شهری از جمله فرآیند هوشمندسازی شهری لحاظ شوند.

شکیبا منش با اشاره به نقش کلیدی شهروندان، عنوان کرد: به منظور مشارکت شهروندان در ساخت شهر هوشمند نیاز است آنان به طور جمعی با چالش‌های نوآوری و فناوری درگیر شوند، مشارکت شهروندان مدیریت شهری را در ساخت نظام شهری هوشمند کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: عدالت در دسترسی به منابع، امکانات و زیرساخت‌های مختلف می‌تواند از طریق به‌کارگیری فناوری در شهرهای هوشمند برقرار شود تا همه شهروندان بتوانند دسترسی عادلانه و یکسانی به خدمات و امکانات همه سازمان‌ها داشته باشند.

این کارشناس شهرسازی تصریح کرد: اشتراک گذاری هوشمندانه اطلاعات در نظام ساخت شهر موجب مشارکت هوشمندانه افراد در عرصه توسعه طرح‌های شهری می‌شود و زمینه را برای مشارکت بیشتر گروه‌های مختلف شهری فراهم می‌کند.

کد خبر 458821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.