برگ‌های پاییزی ناژوان و چهارباغ با تاخیر جمع‌آوری می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: امسال بنا بر پیشنهاد شهروندان برگ‌های پاییزی در ناژوان و چهارباغ عباسی با تاخیر جمع‌آوری می‌شود تا مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنگام قدم‌زدن در آن‌ها، حال و هوای پاییز را بیشتر احساس کنند.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امسال برگ‌های درختان شهر بسیار زیبا خزان و رنگارنگ شده است به طوری که نظر هر شهروندی را به خود جلب می‌کند.

وی تصریح کرد: در شهر اصفهان سه هزار و ۷۵۰ هکتار فضای سبز و بیش از سه میلیون اصله درخت و درختچه وجود دارد که بیش از دو هزار و ۳۰۰ تن برگ پاییزی از این درختان بر زمین می‌ریزد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: برگ‌های پاییزی توسط ۱۵۰۰ نفر از نیروهای فضای سبز جمع‌آوری و راهی حدود ۱۸ سیلوی مناطق ۱۵ گانه یا بخش‌های تحقیقاتی سازمان از جمله مراکز جروکان و محمودآباد می‌شود.

وی ادامه داد: برگ‌های جمع‌آوری شده درختان در این سیلوها در فرآیند فرآوری پس از ۹ ماه به «خاکبرگ» تبدیل شده و در باغچه‌های گل استفاده می‌شود.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه میزان جمع آوری برگ‌های پاییزی در شهر متفاوت است، گفت: انتظار می‌رود شهروندان در کنار برگ‌هایی که در پارک‌ها و کوچه‌ها جمع‌آوری می‌شود، زباله‌های خود را نریزند زیرا وارد شدن زباله به سیلوهای برگ، اثرات منفی دارد.

کد خبر 458802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.