خدمات گمرکی و ترانزیتی ایران و آذربایجان تقویت شود

نشست مشترک مدیر کل گمرک آستارا و سفیر جمهوری آذربایجان صبح سه شنبه با هدف رفع مشکلات و تقویت خدمات گمرکی و همکاری‌های ترانزیتی در مرز بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کریم رسولی، مدیر کل گمرک آستارا در این نشست به ظرفیت‌ها و مشکلات موجود در مسیرهای سه گانه تجاری گمرکات دو کشور اشاره کرد و ارائه حداکثری خدمات گمرکی بین ایران و آذربایجان و به استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گمرکی موجود در سه مرز زمینی، دریایی و ریلی که بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

وی مرزهای سه گانه تجاری شهرستان مرزی بندری آستارا را فرصت طلایی برای تقویت روابط تجاری و همکاری‌های گمرکی بین دو کشور دانست و تاکید کرد: امروزه توان و پتانسیل بالایی که در حوزه تجارت خارجی در مرز آستارا وجود دارد از دست دادن کوچک‌ترین فرصت در ارائه خدمات گمرکی خسارت جبران ناپذیری به اقتصاد و اشتغال منطقه و این شهر مرزی وارد می‌کند.

مدیر کل گمرک آستارا افزود: وظیفه ما است که تمام توان خود را برای تسهیل در چرخه تجاری و اقتصادی مرز آستارا به کار بگیریم و گمرک در این راستا با توان حداکثری خود و استفاده از کادر و نیروی انسانی مجرب در سه شیفت کاری بدون وقفه ٢٤ ساعته فعالیت و خدمات رسانی می‌کند.

بنیاد حسین اف، سفیر کشور جمهوری آذربایجان در ایران ضمن ابراز خرسندی و تشکر از دیدگاه مثبت مقامات ارشد گمرک ایران به تقویت همه جانبه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور از ارائه خدمات گمرکی و تلاش شبانه روزی گمرک آستارا برای تقویت این روابط و ارائه تسهیلات به فعالین و تجار کشور آذربایجان قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این روابط روز به روز بیشتر تقویت شود.

وی به تلاش‌ها و اقدامات کشور جمهوری آذربایجان برای تقویت روابط تجاری دو مرز اشاره کرد و گفت: طی این مدت در توسعه پایانه ریلی گمرک آستارا توسط پیمانکار جدید تغییراتی انجام شده، سرعت بارگیری و حمل و نقل کالا و کامیون‌های حاوی بار صادراتی و میزان صادرات و مراودات اقتصادی بین دو کشور از مرز آستارا افزایش یافته و همچنین برای توسعه همکاری گمرکی بین دو کشور، تسهیل در ورود و خروج کامیون‌های حامل صادرات با توجه به ترافیکی که در پیک کاری این مرز وجود دارد، تلاش‌ها و اقدامات لازم انجام شده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با داشتن مرزهای زمینی، دریایی و ریلی از مبادی مهم تجارت خارجی است.

کد خبر 458794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.