برخی مصوبات شورا در کشوی میز شهردار تهران خاک می‌خورد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نسبت به اجرا نشدن یکی از مصوبه‌های شورای شهر تهران به شهردار تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد حق‌شناس در جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران گفت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی این نکته بود که در کمتر از ۵۰ روز نوع حکومت را به رأی و نظر مردم گذاشته و این افتخار با انتخاب خبرگان قانون اساسی توسط مردم و تصویب قانون اساسی در کمتر از دو ماه ادامه پیدا کرد.

وی افزود: قانون اساسی یکی از بزرگترین مظلومان تاریخ انقلاب اسلامی است و مانند قرآنی که بر طاقچه گذاشته می‌شود و تنها به هنگام عروسی و عزا از آن یاد می‌کنیم، چنین موقعیتی را پیدا کرده و کمتر مورد توجه تصمیم گیران و تصمیم سازان قرار می‌گیرد.

حق شناس با اشاره به کم‌توجهی شهرداری به مصوبات شورای شهر تهران تصریح کرد: در شهرداری تهران نیز یکی از گرفتاری‌های ما این است که شورا با تلاش‌ و زحمت، رنج بررسی طرح‌ها و لوایح را برخود هموار می‌کند و حاصل ساعت‌ها کار کارشناسی و پیگیری را با اکثریت آرا تصویب می‌کند و جهت اجرا ابلاغ می‌شود اما در شهرداری تهران بعضاً با بی توجهی‌هایی روبرو هستیم که مصوبات شورای شهر با گذشت نزدیک به یک سال در کشوی آقای شهردار می‌ماند و ابلاغ نمی‌شود. رئیس شورا مصوبه‌ای را در تاریخ ۱۹ مهر ماه ابلاغ می‌کند، امروز دو ماه از آن ابلاغ می‌گذرد و آن را اجرا نمی‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: از رئیس و اعضای شورای شهر تهران این سوال را دارم، ما اینجا برای چه چیزی نشسته‌ایم و مصوبه‌ای را تصویب و ابلاغ می‌کنیم و علی رغم اینکه خواست میلیون‌ها ایرانی پشت این درخواست بوده است، اما تشخیص آقای شهردار این است که فعلاً آن را اجرا نکند.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم پیگیری‌های فراوان و صحبت تلفنی آقای هاشمی با ایشان مبنی بر اجرای مصوبه، باید رویکرد تمکین نکردن شهرداری و تکلیف ما در این حوزه روشن شود. در اینجا از آقای رئیس و شهردار می‌خواهم مشخص کند وظیفه شهرداری درباره مصوبات شورا چیست و طی چه مدتی باید آن را اجرا کند؟

کد خبر 458789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.