دولت طی دو ماه تمامی زیرساخت های هسته ای را فراهم کند

نمایندگان موافق کلیات طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، با اشاره با اقدامات خصمانه و تحریم های غرب علیه کشورمان، به دولت تاکید کردند که ظرف مدت ۲ ماه تمامی زیرساخت های هسته ای را فراهم کند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، کیوان مرادیان کوچکسرایی، نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس در جلسه علنی امروز -سه شنبه ۱۱ آذرماه- مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران ضمن تسلیت شهادت شهید محسن فخری زاده و تبریک روز مجلس گفت: قطعاً خون پاک شهدا، ما را در مسیر خود استوارتر می‌کند و توفیقات بیشتری کسب می‌کنیم.

وی در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور حدود ۸ سال متوقف به برجام و پروتکل الحاقی بوده است. همه شاهد بودیم که قرار بود با برجام، مشکل اقتصادی و اشتغال حل شود و همزمان با سانتریفیوژها، چرخ کارخانه‌ها نیز بچرخد، اما سانتریفیوژها نابود شدند.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس با اشاره به اینکه قرار بود در برجام امنیت دانشمندان تأمین و اقتصاد کشور شکوفا شود، به گفته رئیس جمهور قرار بود مشکل آب نیز برطرف گردد، افزود: گفته شد کشور روزانه ۱۰۰ میلیون دلار ضرر می‌کند اگر در برجام تغییر ایجاد کنیم، قرار بود صادرات نفت و تجارت کشور مشکلی نداشته باشد، در حال حاضر شاهد فشار و تحریم حداکثری هستیم.

مرادیان با بیان اینکه اگر برجام نبود، دشمن خواب ترور شهید فخری زاده را نمی‌دید، تصریح کرد: کشوری مثل پاکستان با داشتن انرژی هسته‌ای در مقابل دشمنان ایستاده اند، اما مسئولان کشور ما با داشتن اندیشمندان و بزرگان فراوان، متأسفانه دچار وادادگی و غرب‌زدگی شده است.

وی با اشاره به اینکه کشور فرانسه بهترین استفاده را از انرژی هسته‌ای می‌کند، ادامه داد: طرح امروز ساده‌ترین گام است، ظرفیت‌های کشور باید توسط دولت ظرف ۲ ماه فراهم شود.

همچنین رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی دیگر موافق طرح مذکور گفت: ایران حُسن نیت خود را نشان داده، اما آمریکا و ۱+۵ به تعهدات خود عمل نکرده و با خروج آمریکا اقدام مناسبی از سوی سایر طرفین اعمال نشده است.

وی با اشاره به اینکه نظر نمایندگان در جریان بررسی جزئیات طرح مذکور تأمین می‌شود، افزود: تحریم‌ها در حال حاضر علیه کشورمان شدیدتر شده، برای فعالیت‌های هسته‌ای، صنعتی و کشاورزی به انرژی هسته‌ای به عنوان انرژی پاک نیازمندیم، باید در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای اقدامات لازم را انجام دهیم، اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل کرد، به میزان اقدام آنها ما نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

رحمانی تصریح کرد: طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران اقدامی ملی است و در کلیات آن نباید یک مخالف نیز داشته باشیم. پس از برجام کماکان تحریم‌های بانکی، دارویی و غذایی پابرجا هستند، طرح مذکور از ورود جاسوسان به مراکز هسته‌ای جلوگیری می‌کند، نباید اجازه دهیم جاسوسان، دانشمندان ما را شناسایی و ترور کنند.

محمد سبزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس نیز در موافقت با طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران گفت: باید نشان دهیم که مجلس در رأس امور است و ما نمایندگان انقلابی وار عمل می‌کنیم. طرح مذکور مطابق شرع، قرآن و مطالبات مردم است. قرآن می‌فرماید: اگر احساس کردید طرف مقابل خیانت می‌کند، معاهده را به سمت آنها پرتاب کنید.

وی با اشاره به اینکه چرا بعضی‌ها امروز مجدداً نوای مذاکره سر می‌دهند، افزود: به چه میزان باید تجربه کنیم؟ مردم و نخبگان امروز مطالبه دارند، طرف مقابل هیچگاه راضی نمی‌شود و به هیچکدام از تعهدات خود عمل نمی‌کند. نباید فرصت دوباره‌ای به طرف مقابل داده شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس ادامه داد: با رأی به این طرح باید دل مقام معظم رهبری و مردم داغ دیده را شاد کنیم. در جزئیات طرح پیشنهاداتی وجود دارد. نمایندگان مردم انقلابی و ولایتمدار نشان می‌دهند خادم مردم و سرباز ولایت هستند.

کد خبر 458761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.