هزینه حمل و سرریز زباله به «داداش‌آباد» آستارا دریافت می‌شود

شهردار بندر آستارا گفت: بر اساس دستورالعمل سازمان مدیریت پسماند، شهرداری لوندویل و دهیاری‌های بندر مرزی آستارا از این پس باید هزینه حمل و سرریز زباله به دفنگاه ۱۷ هکتاری زباله داداش‌آباد این شهرستان را به شهرداری آستارا پرداخت کنند.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: روزانه حدود ۱۲۰ تن زباله در این شهرستان تولید شده و در محلی به نام داداش‌آباد واقع در نزدیکی دریای خزر دفن می‌شود؛ شهرداری روزانه با سه دستگاه بولدوزر، لودر و کامیون این محل را ساماندهی کرده و وضعیت آن را اصلاح می‌کند.

وی افزود: سال‌هاست که ساماندهی محل دفن زباله داداش‌آباد بر عهده شهرداری آستاراست، اما بر اساس مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر آستارا و کارگروه مدیریت پسماند شهرستان از این پس شهرداری لوندویل و دهیاری‌های شهرستان باید هزینه حمل و سرریز زباله به این دفنگاه را به شهرداری آستارا پرداخت کنند.

شهردار آستارا عنوان کرد: با توجه به اینکه دهیاری‌ها در حال حاضر وضعیت مالی مناسبی توان پرداخت کامل ندارند، مبلغی برای آنان به این منظور در نظر گرفته شده تا به صورت ماهیانه به حساب شهرداری آستارا پرداخت کنند.

معیتی خاطرنشان کرد: مبالغ دریافتی از شهرداری لوندویل و دهیاری‌های شهرستان صرفاً بابت ساماندهی و بهبود وضعیت محل دفن زباله هزینه خواهد شد.

وی یادآور شد: فاز نخست ایجاد لندفیل بهداشتی توسط شهرداری آستارا و بر اساس مطالعات مشاور دانشگاه گیلان، در چهار هکتار از محل ۱۷ هکتاری دفنگاه زباله داداش‌آباد اجرا شده است و به زودی اجرای فاز دوم آن نیز آغاز خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 458734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.