از لوور و MPT تا آنی تایم، آنی وِر

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

توضیحات کمالوندی درباره طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در کمیسیون انرژی

مالک شریعتی نیاسر در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، اظهار کرد: در این جلسه که میزبان دکتر کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی بودیم، آخرین تحولات جاری در کشور به خصوص طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران - که دو فوریت آن در صحن علنی مجلس به تصویب رسیده بود و کلیات و جزئیات آن نیز در روز گذشته در کمیسیون امنیت ملی مصوب شد- مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: آقای کمالوندی نکاتی را به صورت کلی در این زمینه مطرح و توضیحاتی نیز در خصوص مواد ۱ تا ۵ این طرح ارائه کردند. اعضای کمیسیون نیز نظرات خود را در خصوص این طرح مطرح کردند و نسبت به اینکه مواد این طرح که مربوط به مباحث فنی حوزه هسته‌ای می‌باشد اما در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار نگرفته است، اعتراض داشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اعضای کمیسیون نسبت به اینکه این طرح به کمیسیون تخصصی مجلس ارجاع نشده بود، گلایه داشتند و قرار بر این شد در نامه‌ای به هیئت رئیسه تاکید شود که حتماً در مباحث فنی حوزه انرژی هسته‌ای گزارش کمیسیون انرژی نیز باید موجود باشد و قرار شد در این طرح نیز ذکر شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی در ادامه تاکید کرد: در ادامه جلسه امروز طرح اصلاح موادی از قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی - که در کارگروهی متشکل از اعضای کمیسیون با مسئولیت بنده جمع بندی شده بود-، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارش نهایی به اعضای کمیسیون ارائه شد و در نهایت به تصویب کمیسیون رسید.

شریعتی افزود: در بررسی این طرح پیشنهادی از سوی آقای موسوی لارگانی مطرح شد که طرح‌های پتروشیمی با خوراک بوتان و پروپان نیز از تنفس خوراک برخوردار شوند که در نهایت این پیشنهاد به تصویب رسید. اگر این پیشنهاد به تصویب صحن مجلس نیز برسد، طرح‌های پتروشیمی با خوراک بوتان و پروپان نیز از تنفس خوراک برخوردار خواهند شد.

«آنی تایم، آنی وِر» فقط یک اشتباه نیست!

زبان است دیگر، گاهی نمی‌چرخد. اشتباه می‌کند؛ مثلاً آروم نمی‌گیریم را نمی‌گیگیریم. برخی اشتباه‌ها اما اتفاقی نیست. اینکه نماینده‌ای [علی خضریان]دو کلمه ساده انگلیسی «anytime & anywhere» را « آنی تایم، آنی وِر» تلفظ می‌کند، نشان می‌دهد این نماینده جوان پارلمان، تا به حال این دو کلمه را ندیده، نخوانده و نشنیده است.

همین الان این دو کلمه وارد ادبیات فارسی شده است و خیلی‌ها در مکالمات روزمره خود از آن استفاده می‌کنند و اینکه جناب نماینده این چنین آنها را تلفظ می‌کند، بسی جای تعجب دارد. با مرور از این جنس اشتباهات، پی به این مسئله می‌بریم که ندانستن در برخی مسؤولان ما یک اپیدمی است. وقتی نماینده‌ای در مجلس دهم، مشهورترین موزه دنیا یعنی لوور را ««لووُر، لووِر، لووووور و لوبر» می‌خواند یا عضو شورای شهری در شیراز ونیز ایتالیا را متعلق به سوئیس می‌داند، باید هم مأموران آژانس بین‌المللی اتمی «آنی تایم، آنی وِر» به ایران سر بزنند!

وقتی کریمی قدوسی که چند دوره‌ای هم نماینده است؛ ان‌پی‌تی یا معاهده منع اشاعه سلاح هسته‌ای (N.P.T) را به اشتباه (MPT) می‌نویسد، تو خود حدیث مفصل بخوان از ین مجمل. دلیل این ندانستن‌ها ساده است. این افراد کتاب نمی‌خوانند. قطعاً کسی که کتاب خوانده است حداقل یک بار هم که شده نام این موزه و آن شهر و برخی کلمات انگلیسی دیده است. این افراد به اینترنت سر نمی‌زنند. در اینترنت بارها و بارها چنین کلماتی قابل مشاهده هستند. این افراد فیلم نمی‌بیند. در فیلم‌های و سریال‌های داخلی و خارجی به کرات از این کلمات استفاده شده است. این افراد مشورت نمی‌کنند. به هر دلیلی برخی مسؤولان کشور، کتاب نمی‌خوانند، به اینترنت سر نمی‌زنند و فیلم نمی‌بییند. به نظر می‌رسد آنها قبل از اینکه حرفی را بزنند یا متنی را بخوانند با کسی مشورت نمی‌کنند و از آنها نظر نمی‌خواهند.

باور کنیم این اشتباهات لپی، لفظی یا حاصل اشتباه و خستگی نیست. این‌ها حاصل ندانستن است. مسؤولان کشور در هر رده‌ای باید بیشتر از مردم عادی بخوانند، ببیند و بشنوند. امروز مردم به ویژه نسل جوان در دریایی اطلاعات غوطه‌ور هستند و گام‌های بلندی را به سوی کسب دانش و فضیلت برداشته‌اند. نمی‌شود کسی که وظیفه اداره کشور را به عهده دارد از نظر اطلاعات از مردم خود عقب باشد. اداره کشور، مائده آسمانی نیست که به یک انسان برسد و او با خوردن آن بتواند به همه امور مسلط باشد. تنها راه، خواندن و استفاده از تجربیات دیگران است. این اشتباهات شاید از مردم عادی پذیرفتنی باشد اما از کسی که سرنوشت، آینده و ثروت ما دست آنهاست، قابل قبول نیست. در نهایت باید به یک نکته دیگر هم اشاره کرد. سعی نکنیم در کلام و گفتار خود از کلمه و یا نامی که نمی‌دانیم چیست و به کجا تعلق دارد، استفاده کنیم. به کار بردن کلمات قلمبه سلمبه در بیان آدمی، به معنای سواد و با کلاس بودن نیست.

کریمی قدوسی و ذوالنوری آموزش دیده‌اند اختلافات بین مسئولان را تشدید کنند

جلال میرزایی، نماینده مجلس دهم، گفت: برداشت من این است که اتاق فکر مستقر در تل آویو در کنار طراحی این نوع پروژه‌های ترور و به موازات انجام این کارها، طراحی‌هایی برای انجام عملیات روانی دارد. آنها سعی می‌کنند طراح‌های خود را در ارتباط با ایران هم زمان پیش ببرند. هر اتفاقی که رخ می‌دهد سعی می‌کنند، نهایت استفاده را ببرند.

او افزود: باید توجه کنیم که واکنش‌ها به ترور شهید فخری زاده به دو دسته تقسیم می‌شود؛ یکی مواضع مسئولین و مسئولین نهادهای حاکمیتی که ضمن تقبیح این جنایت بر شناسایی عاملان و مجازات آنان تاکید کرده اند، درست هم همین است و نباید این مساله را به عنوان وسیله‌ای، برای ایجاد التهاب در جامعه به کار گرفت بلکه این اتفاق و این قبیل اتفاقات، مایه وحدت و انسجام ملی می‌شود. واکنش دومی که از ساعات اولیه ترور شهید فخری زاده، شاهد آن بودیم، موضع‌گیری جریان سیاسی تندرو است که در یک ساله اخیر داعیه حل مشکلات کشور را دارد و در مقابل دولت روحانی ایستاده است. این جریان با استفاده از این ترور، امروز به دنبال پیگیری مقاصد سیاسی و پیروزی خود در انتخابات پیش رو است البته بدون توجه به منافع ملی.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به تلاش تندروها در روزهای اخیر تاکید کرد: متأسفانه این جریان بر اساس اصلی که به مارکسیست‌ها متعلق است و می‌گویند، هدف وسیله را توجیه می‌کند از هر وسیله‌ای، حتی از این ترور ناجوانمردانه برای تخریب دولت استفاده می‌کنند. برای آنها تنها چیزی که اصالت دارد، رسیدن به قدرت سیاسی بیشتر است و جا دارد، دستگاه‌های امنیتی ضمن تمرکز بر شناسایی عاملان این ترور روی مرتبه فکری جریانی که به موازات این ترور فیزیکی به دنبال تخریب فضای سیاسی و روانی جامعه است، دقت و تمرکز داشته باشند.

نامزدهای دارای محکومیت انتخاباتی امکان ثبت‌نام نخواهند داشت

علی حدادی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در تشریح جزئیات نشست امروز ۱۰ آذر این کمیسیون گفت: در این نشست بحث اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را در دستورکار داشتیم و به شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان رسیده‌ایم و با توجه به طولانی بودن زمان این بررسی، این طرح در جلسات آینده هم همچنان در دستورکار این کمیسیون خواهد بود.

وی افزود: در ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره شرایط عمومی نامزدها توضیحاتی داده است و با رأی نمایندگان مصوباتی در شرایط افراد و نامزدهای انتخابات مجلس داشتیم.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درباره جزئیات این مصوبه گفت: نامزدهای انتخابات مجلس نبایستی محکومیت انتخاباتی داشته و مرتکب جرایم انتخاباتی شده باشند ضمن اینکه داوطلبان نباید جرایم اقتصادی هم داشته باشند. همچنین این افراد نبایستی محکومیت قاچاق مواد مخدر داشته و به آن اعتیاد داشته باشند. همچنین عدم اعتیاد به مواد مخدر را هم بایستی داشته باشند. همچنین درباره عدم محکومیت در محاکم قضائی در بخش امنیت داخلی و یا خارجی از موضوعاتی بود که به آن پرداخته و مصوب کردیم، ضمن اینکه در جلسات آتی به شرایط اقتصادی نامزدهای انتخاباتی مجلس خواهیم رسید.

حدادی گفت: ضمن اینکه طرح تشکیل تشکل‌های صنفی و تخصصی در این کمیسیون که در جلسه پیشین به کارگروه ارجاع شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بعد از بررسی مجدد آن، مجدداً به کارگروه ارجاع شد تا ادامه بررسی آن صورت گیرد و با استفاده از نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس، اقدامات تخصصی در این باره صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست درباره اینکه این طرح به معاونت اجتماعی کشور و یا امور اقتصادی وزارت کشور ارجاع شود بحث و بررسی صورت گرفت.

کد خبر 458700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.