آغاز ثبت‌نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ از هفته آینده

ثبت‌نام داوطلبان متقاضی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، ثبت‌نام داوطلبان متقاضی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از یکشنبه هفته آینده ۱۶ آذر آغاز خواهد شد.

کنکور کارشناسی ارشد ۶ خرداد ۱۴۰۰ برگزار برگزار خواهد شد و طبق روال هر ساله کارت ورود به جلسه ۳ روز پیش از برگزاری آزمون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت منتشر خواهد شد.

همه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام که همزمان با شروع ثبت‌نام در تاریخ ۹۹/۰۹/۱۶ در درگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر می‌شود، در آزمون ورودی شرکت کنند.

پذیرفته‌شدگان قطعی (نهایی) رشته‌های دوره روزانه سال ۱۳۹۹ چه در دانشگاه محل قبولی ثبت‌نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه ثبت‌نام و شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ را نخواهند داشت.

دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد حق ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ را نداشته و تنها در صورت انصراف قطعی تا پایان مهلت ثبت نام می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های پزشکی باید قبل از ثبت نام وضعیت طرح تعهد به خدمت خود را مشخص کنند.

دارندگان مدارک تحصیلی معادل در صورتی که حائز شرایط " آئین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر" باشند حق ثبت‌نام خواهند داشت. آن دسته از داوطلبان دارای مدرک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه شورای انقلاب فرهنگی (۳ / ۹ / ۱۳۷۷) در دوره‌های معادل پذیرفته شده‌اند در شمول این مصوبه قرار می‌گیرند.

داوطلبان شاغل در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند.

کد خبر 458688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.