ضرر یک تریلیون دلاری صنعت گردشگری جهان

بر اساس آخرین گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری، تولید ناخالص داخلی صنعت گردشگری جهان از ابتدای شیوع ویروس کرونا بیش از یک تریلیون دلار کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) یکی از معتبرترین نهادهای پژوهشی در صنعت گردشگری است. این شورا در گزارشی از کاهش ۴۳ درصدی تولید ناخالص داخلی(GDP) صنعت گردشگری در سراسر جهان خبر داده است. بر این اساس تولید ناخالص داخلی صنعت گردشگری ۳.۸۱۵ تریلیون دلار از ابتدای شیوع ویروس کرونا کاهش داشته است.

این شورا جی‌دی‌پی گردشگری را در سال گذشته میلادی ۸.۹ تریلیون دلار اعلام کرده بود و این، کاهش ۴۳ درصدی این عدد را در سال جاری میلادی نشان می‌دهد. سالی که با شیوع ویروس کرونا آغاز شد و اولین بخش آسیب دیده از این بحران نیز صنعت گردشگری بود.

گردشگری به عنوان بزرگترین صنعت جهان بیش از ۱۰ درصد تولید ناخالص جهانی را داراست و ۳۱۰ میلیون نفر فعال و شاغل دارد؛ به عبارتی از هر ۱۰ نفر شاغل در دنیا یک نفر شغلی مرتبط با گردشگری دارد. بدین ترتیب اشتغال بسیاری از افراد در جهان و اقتصاد بسیاری از کشورهای دنیا با بحران جدی مواجه شده است.

شورای جهانی سفر و گردشگری هشدار داده است که اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند، تولید ناخالص داخلی گردشگری با ۵۳ درصد کاهش یعنی ضرر ۴.۷۱۱ تریلیون دلاری مواجه خواهد شد.

کد خبر 458675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.