اصلاح‌طلبان تمایلی به تضعیف مجلس ندارند

عضو شورای شهر تهران گفت: به هر حال تمایل نداریم مجلس تضعیف شود و فکر می‌کنیم باید جایگاه مجلس در جمهوری اسلامی محفوظ بماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود میرلوحی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"فرآیند تشکیل مجلس یازدهم را همه می‌دانیم، همه جز منتقدین هستیم و معتقدیم که این نظارت استصوابی به جایگاه و شرایط انتخابات لطمه وارد کرد. نتیجه اش تقریباً همین می‌شود که هم به مشارکت مردم آسیب وارد کرده و هم فضای رقابتی انتخابات را تضعیف کرده است. این مجلس نتیجه لیستی است که با ترس و واهمه از اینکه مبادا اصلاح طلبان لیست بدهند و خاتمی امضا کند، به وجود آمده است.

از این رو نه در تهران بلکه در سایر استان‌ها هم وضعیت به همین شکل است. ۲۳۰ کرسی مجلس غیررقابتی بود و این سخن رئیس جمهورِ و وزارت کشور است و ما فقط به عنوان رقبا، این سخن را مطرح نمی‌کنیم لذا وقتی که مجلس از پشتوانه حداکثری و از پشتوانه حزبی و ساختاری برخوردار نباشد طبیعی است که با دو شعار می‌آید و با دو شعار هم مسیرش تغییر می‌کند و نمی‌توان انتظار زیادی از این مجلس داشت.

جریان اصلاحات با همه نقدی که به این انتخابات دارد تلاش می‌کند به مجلس به دو دلیل کرونا و شرایط سخت کشور کمک کند. یک زمانی حضرت امام می‌گفتند مجلس در رأس امور است اما متأسفانه در حال حاضر، مجلس به قعر امور رسیده است. به هر حال تمایل نداریم مجلس تضعیف شود و فکر می‌کنیم باید جایگاه مجلس در جمهوری اسلامی محفوظ بماند.

کسی بنای تضعیف این دوستان را ندارد اما به نظر می‌رسد که خودشان این بنا را دارند چون باورشان نمی‌شد که این گونه بتوانند مجلس را آن هم بعد از انتخابات مختلفی که سال ۹۴ و ۹۶ و شرایطی که در تهران پیش آمد، در اختیار بگیرند.

از این رو وقتی آمدند هنوز نتوانستند از فضای انتخاباتی فاصله بگیرند و می‌توان گفت همچنان در دوران رقابت انتخاباتی به سر می‌برند و این پیروزی چون برایشان ناباورانه به نظر می‌رسد خیز ۱۴۰۰ هم گرفته‌اند یعنی می‌خواهند دو انتخابات را با همین دست فرمان، قبضه کنند لذا شعارها اغلب شعارهای انتخاباتی ۱۴۰۰ است.

مجلسی‌ها بین دو انتخابات تلاش می‌کنند مرتباً طرح‌های خلق‌الساعه مطرح کنند و برای فضای مجازی که امروز همه دنیا به آن وابسته هستند یک طرح می‌آورند یا می‌خواهند انتخابات ریاست جمهوری را از منظر خودشان اصلاح کنند تا راه را برای دیگران و رقبایشان ببندند. "

کد خبر 458657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.