تخلیه روان‌آب از معابر شهری شادگان ادامه دارد

سرپرست شهرداری شادگان با بیان اینکه اکثر مناطق شهری شادگان بر اثر بارش شدید باران دچار آبگرفتگی شد گفت: با تلاش نیروهای خدمات شهری تاکنون ۳۰ درصد روان‌آب از خیابان‌های شادگان تخلیه شده و تخلیه روآب آب از معابر شهری همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، حمید حاجی‌زاده اظهار کرد: بارش شدید باران که از پنجشنبه هفته گذشته آغاز و تا روز شنبه هفته جاری ادامه داشت باعث آبگرفتگی بیشتر خیابان‌های اصلی و فرعی شهر شادگان شد.

وی افزود: چهار راه لاله و خیابان‌های منتهی به آن در مناطق مرکزی شهر شادگان که بیشترین آبگرفتگی را داشته با تلاش و همت نیروهای خدمات شهری شهرداری و همچنین آبفا شادگان از روان‌آب تخلیه شد و عبور و مرور شهروندان در آن در حال انجام است.

سرپرست شهرداری شادگان گفت: منطقه ۱۵ خرداد غربی شادگان نیز همچنان درگیر آبگرفتگی است و تلاش دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تخلیه روان‌آب ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود این منطقه تا فردا از روان‌آب تخلیه شود.

حاجی‌زاده عنوان کرد: پیش از آغاز بارندگی ۱۰ هزار مترمربع از انهار شادگان لایروبی شد تا روان‌آب متأثر از بارندگی به این انهار هدایت شود ولی برای دفع سریع آبگرفتگی نیاز است ۱۴ هزار مترمربع از نهرهای شادان لایروبی شود.

وی به فعالیت ۱۰۰ نفر در قالب ۱۳ گروه برای رفع آب‌گرفتگی خیابان‌های شادگان اشاره کرد و افزود: برای دفع آب‌های سطحی در خیابان‌های شادگان ۳۵ دستگاه موتور پمپ در مناطق مختلف فعال شدند ضمن اینکه شش دستگاه تانکر و ۱۰ دستگاه موتورپمپ تراکتوری که از سوی کشاورزان تأمین شده برای دفع آب‌های سطحی در سطح شهر فعالیت دارند.

سرپرست شهرداری شادگان به بهره‌گیری از توان شرکت فولاد شادگان برای تسریع در هدایت روان‌آب‌های سطح شهر شادگان اشاره کرد و افزود: در برخی مناطق که سطح خانه‌ها پایین‌تر از خیابان است آب وارد منازل شد که با تلاش پرسنل شهرداری آب از منازل تخلیه شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 458655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.