ترویج اتوبوس‌های الکتریکی در شهرهای فرانسه

شهر درانسی در شهرستان سن-سن-دنی در ناحیه ایل-دو-فرانس، اولین اتوبوس الکتریکی خود را در خیابان‌های شهر به حرکت درآورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار درانسی به عنوان اولین مسافر تنها اتوبوس تمام الکتریک در خیابان‌های این شهر به گردش پرداخت. این خودروی دوستدار محیط زیست اولین وسیله نقلیه عمومی شهر خواهد بود که میزان انتشار گازهای آلاینده از آن صفر است. هدف اصلی مقامات رسمی شهر از خریداری اتوبوس فوق، گام نهادن در مسیر پایداری شهری بود. اتوبوس الکتریکی فوق، ساخت خود کشور فرانسه است و قابلیت‌هایی زیادی نسبت به خودروهای مشابه خود در کشورهای دیگر دنیا دارد.

اتوبوس الکتریکی جدید درانسی با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی برابر با ۲۰۰ کیلومتر را طی کند و از ظرفیت حمل تعداد ۵۹ مسافر برخوردار است. علاوه بر این باطری این اتوبوس الکتریکی ظرف تنها چند ساعت به طور کامل شارژ شده و برای سفر ۲۰۰ کیلومتری بعدی آماده می‌شود.

اولین اتوبوس الکتریکی درانسی از امکانات کامل برای راحتی مسافران دارای معلولیت جسمی برخوردار بوده و قرار است به مدت دو روز، به طور رایگان و آزمایشی مسافران را در شهر به مقصدهایشان برساند. برنامه‌های مشخصی برای حرکت این اتوبوس در نظر گرفته شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رساندن دانش آموزان به مدرسه، انجام سفرهای فوق برنامه و غافلگیرکننده و اردوهای دانش‌آموزی به مکان‌هایی نظیر موزه‌ها و فضاهای سبز اشاره کرد.

بر اساس گزارشات منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، هدف شهردار درانسی از خریداری اولین اتوبوس الکتریکی، هدایت پویایی شهری در مسیر پایداری و به حداقل رساندن آلودگی هوا بوده است. البته به ادعای برخی از گزارشگران، شهردار از خریداری اتوبوس‌های مشابه دیگر در آینده نزدیک خبر داده و اعلام کرده است تا چند سال آینده، شهر را به هدف صفر انتشار گازهای آلاینده نزدیک می‌کند. جالب است بدانید که اقدامات شهردار درانسی برای ایجاد شهر دوستدار محیط زیست، تنها به خریداری اتوبوس‌های الکتریکی ختم نمی‌شود بلکه گسترش فضاهای سبز را نیز در بر خواهد داشت.

کد خبر 458639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.