اجرای پروژه «هفت خوان» زیر ذربین شهرداری یزد

شهرداری یزد گفت: مراحل اجرای پروژه هفت‌خوان در راستای مناسب سازی مسیرها ویژه معلولان برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایمنا، جمال‌الدین عزیزی در بازدید از پروژه هفت خوان با بیان اینکه این پروژه به عنوان نخستین قدم برای اجرای آزمایشی مناسب سازی در معابر شهری یزد است، گفت: مشکلات این مسیر توسط گروه پایش شناسایی شده و بر اساس این پایش‌ها کار اجرای طرح آغاز شده است.

وی ادامه داد: برخی مشکلات جزئی در طرح تدوین شده توسط مشاوران و کارشناسان وجود دارد که با رفع آنها و صدور مجوزها به زودی شاهد سرعت گرفتن طرح در مسیر هفت خوان خواهیم بود.

شهردار یزد با بیان اینکه این طرح از میدان همافر آغاز می‌شود و تا مسجد جامع یزد ادامه می‌یابد، افزود: این مسیر یکی از پرترددترین مسیرهای عابر پیاده در سطح شهر یزد به شمار می‌رود.

بررسی «هفت‌خوان» در محدوده خیابان مسجد جامع

همچنین در ادامه این بازدید «حجت فلاح» سرپرست معاونت شهرسازی، معماری شهرداری یزد اظهار کرد: تصمیمات خوبی در راستای مناسب سازی مسیر میدان همافر تا مسجد جامع یزد گرفته شده و در چهارراه برج ساعت و خیابان مسجد نیز طرح در راستای نگاه کلانی که به این مسیر وجود دارد، اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به بررسی جزئیات طرح افزود: برخی اصلاحات جزئی در مرحله اجرا نیاز است که امیدواریم با رفع آن، به سرعت اجرایی شود.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد تاکید کرد: با اجرای این طرح یکی از پرترددترین مسیرهای گردشگری یزد برای عابران پیاده به ویژه معلولان، دسترس پذیر خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: طرح‌های تدوین شده به سرعت به تأیید حوزه ترافیک و شهرسازی برسد و با اصلاح جزئیات مدنظر، شاهد اجرای آن از ۱۲ آذرماه باشیم.

«محمدعلی سلمانی ندوشن» معاون امور عمرانی و زیربنایی شهردار یزد با اشاره به اصلاحاتی که قرار است در مسیر هفت خوان انجام شود، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با میراث فرهنگی و پلیس راهور، قرار شد درهای شیشه‌ای برج ساعت حذف شود و مانند گذشته، این برج دارای ورودی باز شود.

وی از شست‌وشوی نما و نورپردازی برج ساعت تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: علاوه بر مناسب سازی، زیباسازی نمادهای شهری نیز مدنظر شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح هفت خوان، هفت گره شامل میدان همافر، میدان باهنر، میدان آزادی (باغ ملی)، میدان شهید بهشتی (مجاهدین)، چهارراه شهدا (میدان امیرچقماق)، چهارراه برج ساعت و مسجد جامع و خیابان‌های حدفاصل آنها است.

کد خبر 458634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.