کرونا را می‌توان از طریق افکار عمومی مدیریت کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کرونا را یک مساله اجتماعی عنوان کرد که می توان از طریق افکار عمومی و اجتماعی مدیریت کرده و پیش برد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی امروز دوشنبه در حاشیه نشست کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونا، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا، رسانه‌های کشور نیز سهم قابل توجهی در اطلاع رسانی، اقناع و هم در مشارکت وسیع اجتماعی داشته و دارند.

وی با اشاره به جزئیات نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا، گفت: در نشست امروز علاوه بر مروری بر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و کارکردهای کمیته اطلاع رسانی، تاکید بر این بود که چگونه می‌شود نقش اطلاع‌رسانی و اقناع اجتماعی را در مسیر آینده تقویت و تکمیل کرد.

صالحی همچنین با بیان این که رسانه‌ها در ادامه راه سهم بسیار مهمی را می‌توانند در اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی جلوگیری و مقابله با ادامه شیوع کرونا ایفا کنند، خاطرنشان کرد: کرونا یک مساله اجتماعی است که از طریق افکار عمومی و اجتماعی می‌توان مدیریت کرده و پیش بُرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه هم اکنون در شرایط خاصی هستیم که هم درگیر بیماری کرونا و هم مقایسه‌های کشور با فضاهای بیرونی وجود دارد، تصریح کرد: باید توانمندی فرهنگ و قدرت ملی خود را از طریق مقابله با این ویروس نشان دهیم.

وی ادامه داد: شرایطی که در هفته گذشته و این هفته داشتیم نشان‌دهنده این است که مردم وقتی به نقطه‌ای می‌رسند که حس کنند این مشارکت ضرورت دارد همراهی حداکثری را داشته و همراه همگام می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه از تلاش‌ها و زحمات رسانه‌ها در انعکاس و اطلاع‌رسانی اخبار کرونا و پیرامون آن از ابتدا تاکنون تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 458607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.