افزایش ۴۰ درصدی پروژه‌های فعال در شهر اصفهان

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: امسال در شهر اصفهان پروژه‌های فعال شهری تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۱۸ میلیارد تومان پروژه فعال در شهر اصفهان وجود دارد که نسبت به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه سال گذشته، بیانگر افزایش حدود ۳۵ درصدی است.

وی تصریح کرد: تعداد پروژه‌های فعال مناطق شهرداری نیز در سال جاری علی‌رغم تمام شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌ها افزایش یافته که حاصل مدیریت خوب در شهر و یکدلی و همراهی مدیران شهری است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با ابراز تأسف از مطرح شدن برخی مباحث واهی مبنی بر کاهش اجرای پروژه‌ها در شهر، افزود: در این دوره اجرای پروژه‌هایی که در دوره‌های قبل تمایل و جسارتی بر اجرای آنها وجود نداشت، در دستور کار قرار گرفت و بخش زیادی از آنها اجرا شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۲ ایستگاه خط دو متروی اصفهان به صورت همزمان در حال اجراست، گفت: پروژه‌های بزرگی همچون مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان، رینگ چهارم و خط دو مترو که کمتر در منظر شهروندان قرار دارد با صرف بودجه و اعتبارات سنگین در حال اجراست.

مظفر با اشاره به پیشرفت قابل توجه پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان، اظهار کرد: این پروژه که عملیات اجرایی آن از سال ۹۰ آغاز شده بود تا سال ۹۶ تنها حدود ۳۸ درصد پیشرفت داشت، اما با عزم جدی مدیران شهری در سه سال اخیر به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات این دوره مدیریت شهری آغاز عملیات اجرایی ابرپروژه حلقه حفاظتی آن هم در سخت‌ترین شرایط اقتصادی بوده است، ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری تنها ۲۶۵ میلیارد تومان قرارداد برای اجرای این پروژه عظیم منعقد شده است که ثمره آن اجرای پل آفتاب، ادامه بلوار فرزانگان و مسیر رینگ در منطقه ۱۴ بود و معضل ۲۵ ساله مناطق ۱۰ و ۱۴ به دلیل تردد خودروهای سنگین در خیابان بعثت، سه راه نقشینه و میدان جوان را رفع کرد.

کد خبر 458597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.