امدادرسانی به ۱۶۶۹ آسیب دیده از برف و کولاک در ۱۳ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، گفت: در چهار روز گذشته ۶۳ تیم علمیاتی در ۱۳ استان به یک هزار و ۶۹۹ نفر متاثر از برف و کولاک امدادرسانی کردند.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی‌پور با ارائه آخرین آمار و گزارش امدادرسانی از سلسله عملیات برف و کولاک، اظهار کرد: در چهار روز گذشته ١٣ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان و مازندران متأثر از برف و کولاک بوده است.

وی ادامه داد: در مدت یادشده و با تلاش خستگی ناپذیر امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ٣٨ محور کوهستانی و دو منطقه عشایرنشین، به هموطنان و مسافران پاییزی متأثر از برف و کولاک امدادرسانی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، درباره نجات و اسکان اضطراری هموطنان متأثر از برف و کولاک، تصریح کرد: در این مدت با تلاش ۶۳ تیم عملیاتی متشکل از ۲۱۵ امدادگر و نجاتگر هلال احمر، ۷۰ نفر اضطراری اسکان داده شدند.

ولی پور در خصوص ارائه خدمات درمانی و انتقال مصدومان به مراکز درمانی، خاطرنشان کرد: در برف کولاک ۴ روز گذشته، ۲۳۹ دستگاه خودرو از برف خارج شد و همچنین ۱۳ بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی اظهار کرد: در مدت یادشده ۱۶۴ تخته پتو ۱۲۴ کیلوگرم نایلون، ۶۹ بسته غذایی، ۱۵۰ بسته بیسکویت و ۱۲۰ بطری آب معدنی بین آسیب دیدگان ناشی از برف و کولاک، توزیع شده است.

بنا به گزارش ایرنا، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از تمامی هموطنان خواست، در صورت نیاز به کمک و قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث حتی بدون داشتن سیم کارت در تلفن همراه با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

کد خبر 458562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.