حاتمی: هیچ تروری بی‌پاسخ نخواهد ماند/ بودجه نوآوری‌های وزارت دفاع دو برابر شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: هیچ جنایت و ترور و کار احمقانه‌ای نزد ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند. ما حتماً جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم و به سزای عملشان می‌رسانیم. امر فرماندهی معظم کل قوا اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی در مراسم تشییع پیکر مطهر دانشمند شهید محسن فخری زاده با اشاره به وجوه شخصیتی وی اظهار کرد: ما امروز با شخصیتی وداع می‌کنیم که از نوجوانی با خدای خود پیمان بست و بر این پیمان پای فشرد، استقامت کرد و امروز به این آن وفا کرد و به شرف شهادت رسید. این شرف و آبرو و توفیق را به روح بلند این شهید عزیز که عاشق شهادت بود صمیمانه تبریک عرض می‌کنم؛ فقدان او برای همه ما جانکاه است و آن را به همه ملت ایران و به همه جامعه علمی دفاعی و هسته‌ای کشور تبریک و تسلیت می‌گویم.

وی افزود: اگر دشمنان رذیلانه دست به این جنایت نزده بود و خون شهید عزیز ما که یک شخصیت مخلص بی‌ادعای گمنام بود این خون ریخته نشده بود، چه بسا در گمنامی از این دنیا می‌رفت، اما امروز شهید عزیز ما که دیروز فقط الگوی جوانان، شاگردان، همکاران و همراهان خودش بود به همه جهان معرفی شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: از امروز شهید فخری زاده یک شخصیت جهانی است و همه کسانی که پا در راه مبارزه می‌گذارند، یک الگوی بزرگ به نام شهید فخری زاده دارند و می‌توانند در علم و تلاش و اخلاص و در همه ابعاد زندگی به وی تاسی کنند. دشمنان بدانند این اولین شکست آنهاست. اگر آنها شهید عزیز ما را کشتند تا نامش از بین برود، بدانند نام وی بلندآوازه و الگویی برای همه بزرگان و آزادگان و همه مبارزان جهان شد.

حاتمی تاکید کرد: شکست دوم دشمن در اینجاست که می‌خواست بگوید شهید عزیز ما در مسیری قدم بر می‌داشت که به نفع ملت ایران نبود و با رمز و کلمه هسته‌ای در اثبات آن تلاش کرد. شهید عزیز ما را به عنوان بنیانگذار برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد؛ غافل از اینکه این نه تنها باعث این نشد که ملت ایران از این جمله ناراحت شود، بلکه باعث افتخار ایران، وزارت دفاع و نیروهای مسلح است.

وی یادآور شد: مگر نه این است که بزرگترین تهدید علیه بشریت و جان انسان‌ها همین سلاح‌های هسته‌ای است که شما هزاران هزار از آن را ساخته‌اید و نگهداری می‌کنید. آمریکایی‌های جنایتکار هزاران سلاح هسته‌ای دارند، رژیم صهیونیستی جنایتکار صدها سلاح هسته‌ای دارد. اینها برای چیست؟ آیا برای این است که به عنوان دکور در منزل شما استفاده شود؟ نه.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: ملت ما بصیر و هوشمند است و می‌داند که بزرگترین تهدید علیه بشریت همین سلاح‌های شماست. کسانی که جانشان را در کف اخلاص می‌گذارند تا بزرگترین تهدید جهان یعنی تهدید هسته‌ای را حفظ کنند، در نگاه و چشم ملت عزیزترین هستند.

حاتمی اضافه کرد: ملت ما همه خدمتگزاران صادق خود را دوست دارد، اما می‌داند صادق‌ترین خدمتگزاران آنهایی هستند که جان خود را کف دستشان می‌گذارند و ۴۰ سال برای دفاع از شرف ملت حرکت می‌کنند و در آخر از این آزمون سرافراز بیرون می‌آیند. اینها در نزد ملت ما عزیزترین هستند و شما در نزد ملت ما منفورترین هستید. بدانید این شکست دوم شما بود.

وی تاکید کرد: شکست سوم شما این بود که فکر کردید اگر چنین کاری را انجام دهید راهی را می‌بندید و عزمی را می‌شکنید و انسجامی را بهم می‌زنید که البته این طور نخواهد بود. در همین چند روز گذشته دیدید که ملت ما چگونه به شهید خود ابراز ارادت کردند و چگونه دست در دست هم دادند و انسجام خود را بالاتر بردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: امروز همه در محضر روح و پیکر بلند شهید عزیزمان پیمان می‌بندیم که منسجم‌تر و مسلط‌تر خواهیم شد و عزممان برای ادامه راه این شهید همان طور که فرمانده عزیز ما فرمودند جزم‌تر خواهد بود و راه پیشرفت کشور را با سرعت و قوت بیشتر ادامه خواهیم داد.

حاتمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما با دشمنی مواجهه‌ایم که ۴۰ سال گفت گزینه نظامی روی میز است، اما نه جرأت و نه فرصت استفاده از آن را پیدا نکرده و نمی‌کند و با سرافکندگی آن را زیر میز برد. این به دلیل ایثار رزمندگان و تلاش دانشمندان ما و به دلیل بصیرت ملت و فرماندهان و در رأس آنها فرماندهی معظم کل قوا، حضرت آیت الله خامنه‌ای بود.

وی با تاکید بر اینکه این پیشرفت و قدرتمند شدن ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: با این کار راه شهید عزیز ما در حوزه‌های بدیع، نوظهور و برتر ساز با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر دفاع با اشاره به جلسه روز گذشته هیئت دولت گفت: روز گذشته در جلسه بودجه دولت، گام اول را برداشتیم. در حالی که بودجه سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع برای سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده بود، تصمیم گرفتیم که بودجه آن را دو برابر کنیم.

حاتمی خطاب به شاگردان شهید فخری زاده گفت: همکاران، شاگردان و دوستان شهید محسن فخری‌زاده، شهادت وی مسئولیت شما را چند برابر کرد. ما گام اول را برداشتیم و شما باید با عزم مصمم‌تر آن را ادامه دهید.

وی یادآور شد: هیچ جنایت و ترور و کار احمقانه‌ای نزد ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند. ما حتماً جنایتکاران را تا انتها تعقیب می‌کنیم و به سزای عملشان می‌رسانیم. امر فرماندهی معظم کل قوا اجرا خواهد شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: وزیر اطلاعات، فرمانده کل سپاه، نیروی انتظامی، رئیس قوه قضائیه و همه ما مسئولیت پیگیری این امر هستیم و آن را پیگیری خواهیم کرد. عاملان، آمران و طراحان این جنایت تعقیب خواهد شد و به سزای عملشان خواهند رسید.

حاتمی اضافه کرد: از ملت‌ها و دولت‌هایی در این حادثه احساس مسئولیت کردند و نسبت به ترور ابراز انزجار کردند صمیمانه تشکر می‌کنم، اما دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی که مماشات کردند، بدانند مماشات با تروریست‌ها آنها را وقیح‌تر می‌کند و اگر موضع محکم نگیرید و همچنان در دام نظرات دوگانه خود بمانید، یک روز این ترور دامان شما را خواهد گرفت.

وی خطاب به این دولت‌ها و کشورهای جهان گفت: چه شما این کار را بکنید و چه انجام ندهید ما همواره همانطور که در منطقه به همراه دولت‌ها، ملت‌ها و نیروهای مسلح آن کشورها با تروریست‌ها مقابله کردیم، باز هم این کار را انجام خواهیم داد. ما سرافراز و سربلند خواهیم بود. هرکس در مقابل تروریست‌ها سر تعظیم فرود بیاورد، حتماً سرافکنده خواهد بود.

کد خبر 458552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.