پرسپولیس - شهرخودرو/ جدال مربی و شاگرد در آزادی

رحمتی که سال گذشته سنگربان تیم گل محمدی بود، حالا باید در قامت مربی رو در روی سرمربی سابقش قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس و شهر خودرو امروز دوشنبه - ۱۰ آذر ماه - از ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران رو در روی هم صف‌آرایی می‌کنند. شاگردان گل محمدی در اندیشه کسب سه امتیاز این مسابقه حساس خانگی و عقب نماندن از قافله قهرمانی‌اند و آن سوی میدان، نماینده مشهد می‌خواهد به نتایج نوسانی خود پایان بخشد. تقابل دو سرمربی جوان اما با رزومه‌ای متفاوت که می‌توان جدالی جذاب را به رخ دوربین‌های تلویزیونی بکشاند.

مهاجم چهارچوب شناس، تکه پازل گمشده پرسپولیس یحیی

پرسپولیس پس از آنکه در مهرماه موفق به کسب جواز حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد، نتوانست به فرم ایده‌آل خود در لیگ ادامه دهد. محرومیت ۶ ماهه آل‌کثیر، مهاجم آماده سرخ‌ها که نقش کلیدی برای این تیم در لیگ قهرمانان بازی می‌کرد، مزید بر علت شد تا پرسپولیس در فاز تهاجمی با ضعف بزرگی روبرو باشد. آن‌ها در سه دیدار گذشته‌شان در لیگ بیستم هرگز در جریان بازی به گل نرسیده‌اند و تنها سیامک نعمتی از روی نقطه پنالتی دروازه نفت آبادان را گشوده است.

با این حال مهم‌ترین شاخصه پرسپولیس گل محمدی را باید در خط دفاع جست و جو کرد. آن‌ها پس از دریافت گل برابر النصر در نیمه نهایی آسیا، ۳۵۴ دقیقه است که دروازه‌شان را بسته نگه داشته‌اند که رکورد خوبی برای حامد لک و خط دفاعی سرخ‌پوشان تهرانی محسوب می‌شود. دفاع پرسپولیس تقریباً نفوذناپذیر به نظر می‌رسد و ماجرا آنجا جالب می‌شود که در سه دیدار اخیر سرخ‌ها حتی موقعیت خطرناکی در اختیار رقبا قرار نداده‌اند. به عبارتی می‌توان گفت حضور مهاجمی چهارچوب شناس تکه پازل گمشده پرسپولیس برای مبدل شدن به مدعی قهرمانی لیگ بیستم است.

تمدید دو ساله با گل محمدی

روز گذشته یحیی گل محمدی، سرمربی جوان اما با تجربه قراردادش را دو فصل دیگر با پرسپولیس تمدید کرد تا خیال آن‌ها از حضور مربی توانمند و ایرانی‌ای مثل او تا سال ۱۴۰۲ آسوده باشد. گل محمدی که چندی پیش با اختلاف فراوانی که با مدیریت باشگاه پیدا کرده بود در آستانه استعفا قرار داشت، با تغییر رسول پناه و آمدن سمیعی شرایط را مهیا دید تا به کار خود با تیم سابقش ادامه دهد.

رحمتی و عملکرد نوسانی

شهر خودرو با هدایت مهدی رحمتی که برای نخستین بار مربیگری را تجربه می‌کند، عملکردی نوسانی در لیگ بر جا گذاشته که ماحصل آن، تجربه کردن شکست و توقف در خانه تا هفته سوم است. آن‌ها پس از کسب نتایج ناامید کننده در آسیا، لیگ را با برد پر گل سه بر صفر برابر ماشین سازی آغاز کردند اما در دو دیدار بعدی همه چیز برایشان خوب پیش نرفت.

شهرخودرویی‌ها در دیداری پر ماجرا مغلوب پیکان تارتار در شهر قدس شدند و یک هفته بعد در حالی که تا واپسین لحظات مسابقه از صنعت نفت پیش بودند، روی ضربه پنالتی برتری خود را از دست دادند تا امتیاز مفت و مجانی دیگر از جیب‌شان بپرد. حالا رحمتی که فصل گذشته با سکان‌داری گل محمدی دروازبان شهر خودرو بود، باید مقابل سرمربی فصل قبلش بایستد و امیدوار است با دست پر تهران را به مقصد مشهد ترک کند.

فرجی، شاه مهره مشهدی‌ها

فرشاد فرجی، مدافع آماده شهر خودرو که مشتریان زیادی از جمله همین پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی به دنبالش بودند، با برطرف شدن مشکل نظام وظیفه‌اش می‌تواند شهر خودرو را در دیدار عصر امروز همراهی کند. فرجی علاوه بر اینکه می‌تواند کار مهاجمین پرسپولیس را به سختی بیندازد، فصل گذشته گل پیروزی بخش تیمش در دیدار رفت مقابل سرخ‌پوشان را در دقیقه ۹۵ به ثمر رساند و با قد و قامتی بلند، می‌تواند قفل دروازه حامد لک را پس از چند هفته بشکند.

طلسم شکست ناپذیری پرسپولیس در آزادی می‌شکند؟

یکی از نکات جالب تقابل‌های پرسپولیس و شهر خودرو در ۶ فصل حضور نماینده خراسان در لیگ برتر این است که مشهدی‌ها هرگز موفق به شکست پرسپولیس در استادیوم آزادی نشده‌اند و سه تساوی و سه شکست، عملکرد نه چندان خوب آن‌ها مقابل سرخ‌ها در تهران بوده است. حالا باید دید این طلسم چند ساله با تفکرات رحمتی شکسته خواهد شد یا خیر؟

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس و ۶ سال شکست ناپذیری برابر شهرخودرو در تهران + جدول

کد خبر 458531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.