رهبر: نمایندگان از توهین پرهیز کنند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید سخنان خود را به صورت منطقی بیان کرده و از توهین بپرهیزند؛ لازم است نمایندگان مواضعی عاقلانه و با حفظ شئونات و ادبیات اسلامی اتخاذ کنند.

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص جایگاه فعلی مجلس در کشور اظهار کرد: امام خمینی (ره) مجلس را در رأس امور می‌دانست؛ زیرا مجلس عصاره خواست ملت است، یعنی در نظام مردم سالاری دینی تمامی اقشار، جناح‌های سیاسی و اقلیت‌های مذهبی در آن نماینده دارند.

وی افزود: جایگاه مجلس شورای اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا هیچ قانونی بدون نظر آن اجرایی نمی‌شود و حتی منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری نیز اعتبارنامه خود را از مجلس دریافت می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: وظایف مجلس شورای اسلامی در دو بعد قانون گذاری و نظارت تعریف شده است؛ به صورتی که موظف است با بررسی دقیق مسائل و مصلحت کشور، قوانینی را تصویب کند که در راستای افزایش عزت و توسعه ایران باشد. مجلس می‌تواند از ابزارهای نظارتی خود در تمامی دستگاه‌های کشور استفاده کند.

رهبر تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید در راستای حل مشکلات کشور مقرراتی را وضع کند که از هرگونه دخالت خارجی مستقل بوده و در مقابل دشمنان موضع محکمی اتخاذ کند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید سخنان خود را به صورت منطقی بیان کرده و از توهین بپرهیزند؛ لازم است نمایندگان مواضعی عاقلانه و با حفظ شئونات و ادبیات اسلامی اتخاذ کنند.

کد خبر 458519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.