دستیابی به رکورد عمر نسوز وِسل واحد گاززدایی

رئیس تعمیرات نسوز فولادسازی گفت:در راستای سیاست‌های فولاد مبارکه در خصوص کاهش توقفات و هزینه‌ها، عمر نسوز وسل واحد گاز زدایی (RH) به عدد ۱۲۵ ذوب رسیده است؛ افزایش عمر نسوز در یکی از حساس‌ترین و استراتژیک‌ترین تجهیزات ناحیه فولادسازی که در تولید ذوب‌های خاص نقش اساسی دارد.

به گزارش ایمنا، فتاح‌المنان با اشاره به افزایش حجم سفارش‌های تولید ذوب‌های مخصوص با سیکل RH طی یک سال گذشته و ظرفیت محدود کارگاه گاز زدایی RH اظهار کرد: پروژه‌هایی در جهت افزایش توانایی تولید ذوب با سیکل RH در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم برنامه‌ریزی و اجرا شد که اهم آن‌ها شامل کاهش زمان توقف کارگاه جهت تعویض وسل از ۱۶ ساعت به کمتر از ۱۰ ساعت، افزایش عمر نسوز وسل در دو سال گذشته از کمتر از ۱۰۰ ذوب به بیش از ۱۲۵ ذوب و افزایش تعداد ذوب RH در روز از کمتر از ۲۰ ذوب به ۲۴ ذوب است.

وی افزود: برای تحقق این اهداف، فعالیت‌هایی نظیر کنترل بهتر و بهبود پارامترهای ورودی ذوب به RH نظیر تنظیم مناسب‌تر ppm اکسیژن مذاب در تخلیه کوره‌های قوس الکتریکی جهت جلوگیری از تزریق اکسیژن اضافی در RH و تنظیم مناسب‌تر دمای ذوب تحویلی به RH در کوره‌های پاتیلی جهت جلوگیری از گرمایش شیمیایی در RH و همچنین بازنگری و بهبود روش‌های اسکول کاتینگ و گانینگ اسنورکل و کاهش فاصله زمانی بین سکوینس‌های مختلف گریدهای با سیکل RH بر روی ماشین‌های ریخته‌گری مختلف به دست همکاران برنامه‌ریزی و کنترل تولید و نیز کوردیناتورهای ناحیه انجام گرفت.

در ادامه احمدرضا ایران‌پور رئیس تعمیرات نسوز فولادسازی اظهار کرد: در راستای سیاست‌های فولاد مبارکه در خصوص کاهش توقفات و هزینه‌ها، عمر نسوز وسل واحد گاز زدایی (RH) به عدد ۱۲۵ ذوب رسیده است؛ افزایش عمر نسوز در یکی از حساس‌ترین و استراتژیک‌ترین تجهیزات ناحیه فولادسازی که در تولید ذوب‌های خاص نقش اساسی دارد، حاصل کار و تلاش قسمت‌های مربوطه در تعیین کیفیت، تثبیت بهترین طرح نسوزکاری، کنترل فرایند و بهبود پارامترهای مؤثر بوده است.

وی افزود: بومی‌سازی نسوز این تجهیز خاص در سال‌های گذشته در دستور کار مرکز تعمیرات نسوز و خرید مواد مصرفی قرار گرفت. این فعالیت با افزایش تحریم‌ها سرعت گرفت و از آن زمان تحقیقات گسترده‌ای با همکاری و مشارکت تولیدکنندگان نسوز و اساتید دانشگاه شروع شد.

رئیس تعمیرات نسوز فولادسازی همچنین گفت: ثمره این تحقیقات و تعاملات، تولید آجرهای نسوز این واحد توسط شرکت فرآورده‌های نسوز مهرگداز بوده است. این آجرها در مرحله آزمایش است و نتایج آن بسیار رضایت‌بخش و کیفیت آن هم‌تراز و قابل‌مقایسه با نسوزهای مشابه بهترین تولیدکنندگان خارجی است.

کد خبر 458510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.