مصرف میوه خشک برای سلامت افراد مفید است؟ 

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد مصرف میوه‌های خشک بدون شکر افزودنی، به بهبود سلامت افراد و دریافت مواد مغذی ضروری بدن کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میوه سرشار از مواد مغذی مانند فیبر و پتاسیم است. محققان معتقد هستند خوردن میوه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد. از آنجایی که میوه خشک را می‌توان راحت‌تر و به مدت طولانی‌تر نگهداری کرد، مزایایی نسبت به میوه تازه دارد. میوه خشک شده می‌تواند جایگزین مواد غذایی ناسالم شود که سرشار از قند، نمک و چربی اشباع شده هستند.

گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر مصرف میوه خشک بر سلامت افراد مطالعه جدیدی انجام دادند و داده‌های سلامت ۲۵ هزار و ۵۹۰ نفر را ارزیابی کردند. این افراد اطلاعاتی در مورد غذایی که در ۲۴ ساعت گذشته مصرف کردند در اختیار پژوهشگران قرار دادند. میوه‌های خشک تنها ۳.۷ درصد کل میوه‌های مصرف شده آن‌ها را تشکیل می‌داد و هزار و ۲۳۳ نفر از شرکت‌کنندگان یک وعده میوه خشک مصرف کرده بودند. اطلاعاتی در مورد سلامت عمومی افراد که شامل شاخص توده بدنی (BMI)، سایز دور کمر و فشار خون در حالت استراحت می‌شد نیز در دسترس محققان قرار گرفت.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد افرادی که مقدار قابل توجهی میوه خشک مصرف کردند در مقایسه با دیگران، رژیم غذایی سالم‌تر، شاخص توده بدنی (BMI) پایین‌تر، سایز دور کمر کمتر و فشار خون در حالت استراحت پایین‌تری داشتند. علاوه بر این محققان روزهایی را که افراد میوه خشک مصرف کردند با روزهای دیگر مقایسه کرده و به این نتیجه رسیدند که میزان دریافت کربوهیدرات، فیبر غذایی، پتاسیم و چربی غیراشباع شرکت کنندگان در روزهایی که میوه خشک مصرف کردند بیشتر از روزهای دیگر بود.

به گفته محققان افرادی که میوه خشک مصرف کردند، کالری دریافتی بیشتری داشته، اما BMI و سایز دور کمر آنان کمتر از دیگران بود که این موضوع نشان می‌دهد این افراد تحرک بیشتری داشته‌اند. همچنین کسانی که میوه خشک مصرف می‌کنند ممکن است به دلایل دیگر مانند ورزش کردن طولانی مدت و داشتن زندگی آرام‌، سالم‌تر از دیگران باشند.

نتایج این مطالعه در مجله Academy of Nutrition and Dietetics منتشر شده است.

کد خبر 458478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.