ماسک زدن پس از تزریق واکسن کرونا نیز ضروری است

محققان معتقد هستند که ماسک مانند واکسن عمل می‌کند و مانع شیوع بیماری کرونا می‌شود؛ بنابراین حتی پس از واکسیناسیون نیز افراد باید ماسک بزنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به منظور مقابله با همه‌گیری بیماری کرونا، چندین پروتکل بهداشتی وضع شده که ممکن است به مدت طولانی ماندگار باشد. بر اساس دستورالعمل‌های اعلام شده، افراد باید حتی پس از آغاز واکسیناسیون نیز از ماسک استفاده کنند. از آنجایی که بیماری کرونا به سرعت در حال پیش‌روی است، در حال حاضر اصلی‌ترین نگرانی محققان تولید واکسن کرونا است.

گروهی از پژوهشگران هندی اعلام کردند که تا ماه ژوئیه سال آینده، ۱۰ میلیون نفر از افراد این کشور واکسن کرونا دریافت کرده و در برابر ابتلای بیماری ایمن خواهند شد. هند نه تنها برای مردم کشور خود، بلکه برای ۶۰ درصد از ملت‌های در حال توسعه نیز واکسن تولید خواهد کرد. ۲۴ واحد تولیدی و ۱۹ شرکت در کشور هند درگیر تولید واکسن کرونا هستند.

به گفته محققان، ماسک نقش مهمی در کنترل شیوع بیماری کرونا دارد. با وجود اینکه واکسن کرونا در سراسر دنیا در حال آزمایش است، اما به نظر می‌رسد پایان یافتن شیوع ویروس کرونا تنها با استفاده از واکسن ممکن نیست و افراد باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

ممکن است تزریق واکسن کرونا باعث شود افراد در برابر ایتلای بیماری ایمن شوند، اما رعایت قوانین پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی باید ادامه پیدا کند.

کد خبر 458477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.