جزئیات غربالگری گسترده در استان اصفهان/کنترل مبتلایان و بهبودیافتگان کرونا با کد ملی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در خصوص غربالگری و شناسایی بیماران مبتلا به کرونا، ارزیابی محدودیت‌های اعمال شده و تعداد جریمه‌های نقدی در استان توضیح داد.

حجت‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در شصتمین جلسه ستاد مقابله با بحران کرونا استان با ارائه گزارش کمیته‌های مختلف، تاثیر محدودیت‌های پنج‌گانه‌ای که از هفته گذشته شروع شده ارزیابی شد، اظهار کرد: دستورالعمل‌ها و محدودیت‌ها توسط گروه‌های شغلی دو، سه و چهار بیش از ۹۰ درصد رعایت شده، کاهش ۹۵ درصدی حجم سفرهای شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح، رعایت صددرصدی دستورالعمل‌ها در بخش‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و مساجد، کاهش ۴۹ درصدی حجم سفرها در ورودی‌های استان، همچنین کاهش ۳۵ درصدی سفرهای درون شهری در طول روز را داشته‌ایم.

اجرای غربالگری با سه روش کنترلی

وی ادامه داد: در زمینه ترددها به ویژه در بخش اتوبوسرانی حجم سفرها کاهش یافته است، اما ساعت کاری اتوبوسرانی تا ساعت ۲۱ و برخی از خطوط نیز تا ساعت ۲۲ ادامه یافته است همچنین مترو نیز با توجه به حجم کم مسافر تا ساعت ۱۹ فعال است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به غربالگری گسترده محدودیت‌های پنج‌گانه در استان، تصریح کرد: غربالگری و اعمال تمام محدودیت‌ها با سه روش کنترلی در تمام استان به طور هم‌زمان انجام می‌شود. در روش اول کنترل ورودی‌ها و اماکن عمومی، ادارات، ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها، اتوبوسرانی و مترو با استفاده از سامانه ماسک که روی گوشی همراه متصدیان مربوطه وجود دارد و بررسی کارت ملی افراد از طریق بارکد انجام و از ورود افرادی که تست پی‌سی‌آر آن‌ها مثبت است، جلوگیری خواهد شد.

کنترل ۱۴ روزه مبتلایان به کرونا در سامانه سیب

وی در خصوص روش دوم کنترل و غربالگری محدودیت‌ها، افزود: در روش دوم از طریق سامانه سیب و بهداشت و درمان، افرادی که تشخیص داده می‌شود مبتلا به کرونا ویروس هستند، ۱۴ روز تحت نظر از طریق سامانه سیب قرار می‌گیرند و بیماران ترخیص شده نیز حدود ۱۰ روز به صورت ویژه در این سامانه کنترل می‌شوند.

غلامی خاطرنشان کرد: در روش سوم کنترل و غربالگری محدودیت‌ها از طرح حافظان سلامت محله محور بود که با استفاده از ظرفیت مساجد و بسیج با محوریت بهداشت و درمان، آموزش و پرسشگری از در منازل افراد در سطح محلات انجام می‌شود تا افراد مبتلا به کرونا ویروس شناسایی شده و به سامانه مربوط به ایزوله بیماری کووید ۱۹ اضافه شوند.

وی با توضیح اینکه تمام سامانه‌ها که به بررسی و غربالگری بیماران مبتلا به کرونا ویروس می‌پردازند، با هم در ارتباط هستند، اضافه کرد: با این روند کنترل گسترده‌ای در این زمینه می‌شود.

اجرای طرح حافظان سلامت با ۲ هزار و ۷۴۳ تیم غربالگری

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: در شهرستان‌های استان اصفهان نیز قرارگاه‌های محافظان سلامت محلات فعال شده و دو هزار و ۷۴۳ تیم غربالگری در این طرح برای طرح حافظان سلامت شامل آموزش و کمک‌های معیشتی در سطح استان فعال است.

اصناف متخلف ۱۵ روز پلمب می‌شوند

وی در خصوص جریمه‌های مربوط به محدودیت‌های کرونایی، تصریح کرد: تیمی متشکل از بهداشت و درمان، اتاق اصناف، وزارت صمت و تعزیرات است که بازرسی‌ها را انجام می‌دهند و محل کار افراد متخلف ۱۵ روز پلمب خواهد شد، البته همکاری خوب اصناف در این مدت مثال زدنی و تعداد تخلفات به حداقل ممکن رسیده و با افراد خاطی نیز به شدت برخورد شده است، محدودیت‌های ترددهای جاده‌ای و شبانه نیز تا پایان طرح پابرجا است.

۷۲۰۰ جریمه نقدی به علت رعایت نکردن محدودیت‌های تردد

غلامی با توضیح درباره تعداد جریمه‌های نقدی در استان، افزود: حدود دو هزار و ۲۵۰ مورد جریمه‌های ۲۰۰ هزار تومانی، حدود ۶۳۹ مورد جریمه‌های ۵۰۰ هزار تومانی درون شهری و حدود ۸۴۹ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برون شهری، حدود ۳۲۴ مورد جریمه یک میلیون تومانی برون شهری و حدود ۳ هزار و ۱۳۸ مورد جریمه یک میلیون تومانی درون شهری طی این ۹ روز محدودیت‌های کرونایی در استان انجام شده است.

کد خبر 458466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.