به دام افتادن کلاهبردار اینترنتی ۴۰۰ میلیاردی در مازندران

گازگرفتگی یک خانواده ایلامی، به دام افتادن کلاهبردار اینترنتی ۴۰۰ میلیاردی در مازندران، کشف چهار هزار راس گوسفند قاچاق در استان فارس، دستگیری دو سارق حرفه‌ای منزل در دهلران ایلام، دستگیری متهمان به قتل در تربت جام خراسان رضوی و دستگیری سارقان میلیاردی منازل در تهران را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی ایلام گفت: در پی تماس با مرکز کنترل و هدایت عملیات اورژانس ۱۱۵ ایلام مبنی بر مسمومیت با گاز co در شهر ایلام، تعداد دو دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند و پس از بررسی محل حادثه توسط تکنسین‌های اورژانس، تعداد سه نفر از خانواده ایلامی که دچار مسمومیت با گاز co شده بودند را مورد معاینه قرار دادند.

سیدنور علیمرادی افزود: با حضور به موقع اورژانس در محل حادثه و پس از اکسیژن تراپی برای مددجویان و انتقال به بیمارستان زاگرس شهر ایلام توانستند جان نفرات این خانواده را نجات دهند.

وی اضافه کرد: مددجویان افراد یک خانواده با سنین ۳۶، ۱۴ و ۱۰ ساله بودند که با کمک اورژانس ۱۱۵ سلامتی خود را به دست آوردند، گاز مونواکسید کربن گازی بی بو و بی‌رنگ است، در صورت سردرد، سرگیجه و حالت تهوع فوراً درب‌ها را باز کنید، در هوای آزاد قرار گیرید و با شماره تماس رایگان اورژانس تماس بگیرید.

کلاهبردار اینترنتی ۴۰۰ میلیاردی در مازندران به دام افتاد

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبردار اینترنتی ۴۰۰ میلیارد ریالی در فضای مجازی خبر داد.

مرتضی میرزایی اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از کاربران فضای مجازی به پلیس فتا و مراجع قضائی مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط افرادی در کانال‌ها و صفحات مجازی، موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه موفق شدند، این افراد را که تشکیل باندی شش نفره اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب کاربران کرده بودند، شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: متهمان ضمن اخلال در نظام اقتصادی و پولشویی با مهندسی اجتماعی و فریب کاربران فضای مجازی به بهانه تأسیس شرکت تجاری با اجاره و خرید کارت بانکی مشتریان، اقدام به برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی آنان می‌کردند.

وی اظهار کرد: با هماهنگی قضائی متهمان که ساکن شهرستان‌های "چالوس، قائم شهر، بابل، ساری و نور" در عملیاتی غافلگیرانه توسط مأموران دستگیر شدند.

میرزایی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از کشف ۳۲۰ عدد کارت عابر بانک متعلق به مالباختگان خبر داد و افزود: میزان کلاهبرداری این افراد بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اضافه کرد: مراقب افراد شیاد و کلاهبرداران حرفه‌ای در فضای مجازی باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس درمیان بگذارند.

۴ هزار رأس گوسفند قاچاق در استان فارس کشف شد

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در راستای مبارزه با قاچاق دام و با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) استان هرمزگان و شهرستان آباده بیش از چهار هزار رأس گوسفند زنده کشف شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد این گوسفندان جهت انتقال به استان هرمزگان و سپس قاچاق از طریق مرزهای آبی در دو محل در شهرستان‌ها "بوانات" و آباده می‌شدند.

وی با بیان اینکه این محموله‌ها بدون مجوز دامپزشکی جهت حمل و نگهداری است، گفت: سه هزار رأس از این گوسفندان در محلی در شهرستان "بوانات" و محموله دیگری با بیش از یک هزار رأس گوسفند مرتبط با همین باند قاچاق در شهرستان "آباده" کشف شد که در ارزش تقریبی این محموله‌های قاچاق طبق برآورد اداره دامپزشکی شهرستان بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال است.

این مقام ارشد قضائی استان تصریح کرد: با دستورات قضائی دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های بوانات و آباده محل نگهداری گوسفندان در اختیار و حفاظت نیروی انتظامی قرار گرفته است و قاچاقچیان مرتبط با این پرونده به تعزیرات آباده معرفی شدند.

دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای منزل در دهلران استان ایلام

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران استان ایلام از دستگیری دو سارق حرفه‌ای منزل، اماکن عمومی و کشف بیش از ۸۰ قلم از وسایل سرقتی در این شهرستان خبر داد.

منوچهر مکی اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره انواع سرقت در شهرستان موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی این شهرستان با انجام اقدامات فنی و تخصصی و با اطلاع فوری آخرین مالباخته در کمتر از دو ساعت، دو سارق حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران استان ایلام تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات پلیس به شش فقره سرقت اعتراف و کشف ۸۰ قلم وسایل سرقتی از متهمان که با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

دستگیری متهمان به قتل در تربت جام استان خراسان رضوی

فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام از دستگیری قاتلین یک فقره قتل در کمتر از ۲۴ ساعت در این شهرستان خبر داد.

غلام محمد قهستانی اظهار کرد: در پی اعلام خبر یک نزاع در خیابان جامی تربت جام به پلیس ۱۱۰، مأمورین بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی اولیه مشاهده شد فردی حدوداً ۴۰ ساله با هویت معلوم توسط افراد ناشناس با ضربات چاقو به شدت مجروح شد که وی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد، با اعلام خبر فوت مصدوم، تحقیقات تکمیلی از متهم به عمل آمد و با استفاده از روش‌های پلیسی، قاتل که دوست یکی از نزدیکان مقتول بوده شناسایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام تصریح کرد: پس از اطلاع از محل سکونت قاتل در یکی از شهرستان‌های همجوار با صدور قرار نیابت قضائی نسبت به دستگیری وی اقدام شد و متهم به ارتکاب عمل انجام شده اعتراف کرد و بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب تربت جام علت و انگیزه این فاجعه انسانی را اختلاف خانوادگی ذکر کرد.

دستگیری تیم سه نفره سرقت‌های میلیاردی از منازل در تهران

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران گفت: پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۳۲ نبرد تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع شد.

علی کنجوریان تصریح کرد: شاکی پس از مراجعه به پلیس آگاهی اظهار کرد، از منزلم خارج شدم و پس از مراجعه متوجه شدم درب ورودی آپارتمان تخریب و اسباب و اثاثیه منزل بهم ریخته و اموال با ارزشی شامل مقداری طلا، نقره، گوشی تلفن همراه و … به ارزش تقریبی سه میلیارد تومان توسط سارق یا سارقان سرقت شده است.

وی افزود: تیمی از کارآگاهان برای تحقیقات میدانی به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند در محدوده جغرافیای جرم یکی از سارقان حرفه‌ای را شناسایی کنند، در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه متهم شناسایی شد و با هماهنگی‌های قضائی وی در مخفیگاهش دستگیر و پس از انتقال به پایگاه ششم به چهار فقره سرقت با همکاری دو تن از همدستانش اعتراف کرد.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی با بیان اینکه متهمان در سرقت‌های ارتکابی پنج میلیارد ریال از اموال مال باختگان را سرقت کرده بودند، اضافه کرد: پس از تحقیقات تکمیلی هر سه متهم به روانه زندان شدند.

کد خبر 458416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.