آمادگی شهرداری شیرین‌سو برای مقابله با بحران‌های احتمالی

دبیر ستاد مدیریت بحران و مسئول واحد خدمات شهری شهرداری شیرین سو از آمادگی کامل این شهرداری برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی همزمان با بارندگی‌ها خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسین عالمی از آمادگی شهرداری برای خدمات رسانی در روزهای بارانی و برفی خبر داد و اظهار کرد: همه ماشین آلات و تجهیزات مدیریت بحران شهرداری به روز رسانی شده و آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

وی افزود: اعضای کارگروه سیلاب ستاد مدیریت بحران شهر از ابتدای سال جاری در چندین جلسه کارشناسی به موضوع سیلاب‌ها و روان آب‌های شهر شیرین سو پرداخته اند و اقدامات لازم پیشگیرانه در این باره انجام شده است و در حال حاضر نیز آمادگی مقابله با هر گونه بحران را دارند.

دبیر ستاد مدیریت بحران و مسئول واحد خدمات شهری شهرداری شیرین سو با اشاره به محدود بودن امکانات بیان کرد: تجهیزات شهرداری به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی بحران‌های احتمالی باشد بنابراین این شهرداری با عقد قرارداد با بخش خصوص تمهیدات لازم را اتخاذ کرده و پیش بینی‌های احتمالی را انجام داده است.

عالمی با اشاره به آمادگی واحد خدمات شهری خاطرنشان گرد: نیروهای شهرداری به طور مداوم و مستمر از نقاط بحران خیز شهر بازدید به عمل می‌آورند تا در صورت نیاز با سرعت عمل وارد کار شوند.

وی ادامه داد: به خانه‌های احداثی در حاشیه مسیل سیلاب برای حفظ هوشیاری و اقدام به موقع اخطارهای لازم داده شده است و طبق تجربیات سیلاب فروردین ماه سال جاری نیروهای شهرداری آمادگی کامل دارند تا در صورت بارش‌های خطرآفرین با سرعت عمل بیشتری اقدامات مقابله‌ای را انجام دهند.

دبیر ستاد مدیریت بحران و مسئول واحد خدمات شهری شهرداری شیرین سو جمع‌آوری روزانه زباله‌های سطح شهر و دفن اصولی و بهداشتی آن، لایروبی مسیل سیلاب شهری به صورت هر دو ماه یکبار و بازگشایی دهانه پل‌ها به صورت مستمر، نظافت جداول سطح شهر به صورت دوره‌ای، اصلاح جداول فرسوده سطح شهر و اجرای سنگفرش پیاده روی معابر به متراژ ۱۴۰۰ مترمربع را از فعالیت‌های عمرانی شهرداری شیرین سو عنوان کرد.

عالمی افزود: اجرای سنگفرش و رفیوژ بلوارهای امام خمینی (ره) و شهید بهشتی به متراژ یک‌هزار و ۱۰۰ مترمربع، اجرای طرح محور سلامت به منظور افزایش سرانه ورزشی و احیای بازی‌های بومی محلی جز خدماتی است که برای مهیا کردن فضاهای ورزش جوانان انجام شده است.

وی با اشاره به مبلمان شهری نیز توضیحاتی ارائه داد و از پیشرفت ۵۰ درصدی بوستان پرستار به منظور ارج نهادن به خدمات کادر درمانی در راستای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: اجرای مسیل سیلاب به متراژ ۴۵ متر، اجرای زمین چمن مصنوعی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی اعزام اکیپ آتش نشانی به مأموریت‌های مختلف اعم از امداد و نجات و اطفا حریق در ۴۵ مأموریت جز فعالیت‌های خدماتی نیروهای شهرداری شهر شیرین سو است.

دبیر ستاد مدیریت بحران و مسئول واحد خدمات شهری شهرداری شیرین سو با قدردانی از همکاری و همراهی مردم شیرین سو در پیشبرد اهداف شهرداری خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز بارندگی‌ها و احتمال وقوع سیلاب در سطح شهر از مردم شیرین سو تقاضا دارم برای رفاه حال خود و تسریع در انجام امور شهرداری از دپو کردن مصالح ساختمانی در معابر خودداری و نسبت به جمع آوری آنها در اسرع وقت اقدام کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 458414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.