علی صحرائی در سمت خود ابقا شد

علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران، با کسب اکثریت آرا در سمت خود ابقا شد. امروز علاوه بر ابقای علی صحرائی به عنوان مدیر عامل شرکت بورس، اعضای کمیته های تخصصی شرکت بورس و کمیته پذیرش هم توسط هیات مدیره انتخاب شدند.

به گزارش ایمنا به نقل از سنا، با تشکیل جلسه هیأت مدیره بورس تهران در ساعاتی پیش، علی صحرایی، مدیرعامل فعلی بورس تهران در سمت خود ابقا شد.

بر اساس این گزارش، صحرایی برای دو سال دیگر در سمت خود به عنوان مدیرعامل شرکت بورس تهران فعالیت خواهد کرد.

بر این اساس، اعضای هیأت مدیره بورس تهران شامل، امیر تقی‌خان تجریشی مدیرعامل گروه توسعه ملی به عنوان رئیس هیأت مدیره و جواد عشقی‌نژاد به نمایندگی از سرمایه‌گذاری اهداف، به عنوان نایب رئیس هیأت مدیره بورس تهران، سید مهدی سدیدی از صندوق بازنشستگی بانک‌ها، محمدرضا محسنی (مدیرعامل سابق سپرده گذاری مرکزی) از بانک آینده، علی شیرازی از سرمایه گذاری صبا تأمین، بوستانی از کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، امیری از سرمایه گذاری تدبیر برای یک دوره دو ساله در هیأت مدیره بورس تهران فعالیت می‌کنند.

یادآوری می‌شود علی صحرایی مدرک کارشناسی حسابداری از دانشگاه صنعت نفت و کارشناسی ارشد را از دانشگاه علامه طباطبایی اخذ کرده است. وی دارای مدرک دکترای حرفه‌ای عالی مدیریت کسب و کار با گرایش حسابداری(DBA) است.

در کارنامه کاری علی صحرایی دو دهه حضور پیوسته در بازار سرمایه ثبت شده است. وی مرداد ۷۷ در سازمان کارگزاران بورس در سمت کارشناسی مدیریت بررسی سهام و طرح‌ها و اردیبهشت ۸۱ در سمت کارشناس مسئول بازرسی و بازار قرار گرفت. پس از آن در مرداد ۸۳ در سمت کارشناس مسئول عملیات و نظارت بر بازار حضور یافت.

وی پس از تصویب قانون جدید بازار اوراق بهادار و شکل‌گیری ساختار جدید بازار سرمایه، در اسفند ۸۵ با سمت مدیر بازار به فعالیت خود در بورس تهران ادامه داد. سپس از آذر ۹۰ تاکنون معاونت بازار را برعهده داشته است. وی همچنین از خرداد ۹۵ به عضویت هیأت مدیره فرابورس در آمده است.

کد خبر 458413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.