آل‌کثیر به بازی مقابل سپاهان می‌رسد؟

هر چند سازمان لیگ زمانی برای برگزاری دیدار معوقه سپاهان و پرسپولیس اعلام نکرده است، اما با توجه به فشردگی بالا مسابقات امسال، ممکن است زمانی این دو تیم رو در روی هم قرار گیرند که محرومیت مهاجم پرسپولیس بر طرف شده باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از قرعه کشی لیگ بیستم مشخص شد پرسپولیس و سپاهان باید در هفته هفتم رقابت‌ها در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم بروند. با این حال از همان زمان این نگرانی وجود داشت که زمان برگزاری این مسابقه به احتمال فراوان با فینال لیگ قهرمانان آسیا مصادف شده و این رقابت به تعویق بیافتند.

همین اتفاق نیز رخ داد و سازمان لیگ دو روز پیش با اعلام برنامه‌های هفته آینده لیگ، دیدار سپاهان و پرسپولیس را لغو کرد چرا که زمان بازی‌های هفته هفتم، ۲۷ و ۲۸ آذر ماه برنامه‌ریزی شده این در حالی است که سرخ‌پوشان تهرانی باید ۲۹ آذر در دوحه مقابل نماینده شرق فینال را برگزار کنند.

هر چند در این شرایط امکان انجام بازی برای پرسپولیس در این تاریخ عملاً وجود ندارد، اما برنامه مسابقات فوتبال در سال جاری آن قدر فشرده هست که تعیین تاریخ جایگزین به این زودی‌ها امکان پذیر نباشد. از یک سو لیگ با تأخیری چند ماهه نسبت به هر سال آغاز شده و از سوی دیگر، تیم ملی در یکی از حساس‌ترین مقاطع، رقابت‌های انتخابی جام جهانی را در بهار ۱۴۰۰ پیش رو دارد و اولویت تمام زمان بندی‌های فوتبال ایران در فصل حاضر محسوب می‌شود.

با این اوصاف ممکن است دیدار پرسپولیس و سپاهان به تاریخی منتقل شود که محرومیت شش ماهه عیسی آل کثیر، مهاجم سرخ‌ها به پایان رسیده باشد. آل کثیر که پس از انجام شادی گل منحصر به فرد مقابل پاختاکور در رقابت‌های لیگ قهرمانان در سوم اکتبر ۲۰۲۰ به مدت شش ماه از حضور در میادین ورزشی محروم شده بود. با این حساب حکم AFC تا دوم آوریل سال ۲۰۲۱ معادل با ۱۳ فروردین ماه سال آینده اعتبار دارد و پس از آن این مهاجم قادر است برای پرسپولیس به میدان برود.

نکته اصلی ماجرا نقش غیرقابل چشم‌پوشی آل کثیر در عملکرد شاگردان گل محمدی در لیگ قهرمانان است چرا که پس از آن آنها در لیگ ایران در گلزنی ناکام بودند و در سه دیدار ابتدایی بیستم، نتوانسته‌اند دروازه رقبا را جریان مسابقه بگشایند.

با این حال بازگشت آل کثیر که مهاجم چهارچوب شناسی به شمار می‌رود، می‌تواند حسابی معادلات هجومی دیدار با سپاهان را به نفع پرسپولیس بر گرداند و سرخ‌ها به رقیبی به مراتب دشوارتر برابر طلایی پوشان اصفهانی مبدل کند. البته از افت احتمالی آل کثیر نیز نمی‌توان چشم پوشی کرد، اما اگر او با آمادگی چند ماه قبل در آزادی رو در روی سپاهان صف آرایی کند، کار مدافعان این تیم را به سختی می‌اندازد. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولان سپاهان زیر بار تقابل با پرسپولیس در چنین تاریخی خواهند رفت یا خیر؟

کد خبر 458407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.