مهم‌ترین قوانین پزشکی برای خرید بلیط هواپیما

‌برای استفاده از سفرهای هوایی لازم است برخی از قوانین و مقررات به منظور حفظ سلامتی مسافر رعایت شود.

از سوالات بسیار رایجی که اغلب افراد برای استفاده از هواپیما در سفرهای داخلی و خارجی با آن مواجه می‌باشند، نکات مهمی می‌باشد که بیماران مبتلا به مشکلات قلبی و عروقی و دیابت و غیره باید در حین پرواز مد نظر داشته باشند. سایت خرید بلیط پرواز رسپینا در ادامه به چند نکته مهم که لازم است افراد بیمار به آن قبل و بعد از خرید بلیط توجه داشته باشند اشاره خواهد نمود.

قوانین ایرلاین را مطالعه کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است افراد بیمار برای استفاده از سفرهای هوایی به آن توجه داشته باشند، مطالعه قوانین ایرلاین‌ها می‌باشد. توجه داشته باشید که ایرلاین‌ها ممکن است برخی محدودیت‌ها را برای بیماران با شرایط مختلف جسمی ارائه دهند که رعایت آنها الزامی خواهد بود. به عنوان مثال، خانم‌های باردار اگر قصد خرید بلیط هواپیما مشهد کرمانشاه را دارند، با توجه به مسافت نسبتاً طولانی این مسیر لازم است قوانین و محدودیت‌هایی که ایرلاین ایران ایر تور ارائه داده است را رعایت نمایند. از جمله این قوانین می‌توان به عدم امکان استفاده از پرواز در سن بارداری بیش از هشت ماه بدون مجوز اشاره نمود. علاوه براین، در ماه‌های ابتدایی بارداری نیز امکان استفاده از پرواز با محدودیت‌هایی مواجه بوده و لازم است برخی از مجوزهای پزشکی به مسئولین پرواز ارائه گردد.

محدودیت‌های حمل دارو را بررسی کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از مسافران در پروازهای داخلی و خارجی دچار می‌شوند، عدم توجه به قوانین ایرلاین یا شرکت‌های هواپیمایی برای حمل دارو می‌باشد. به عنوان مثال، شاید برای خرید بلیط هواپیما کرمانشاه مشهد که در ابتدای متن نیز به آن اشاره شد، محدودیتی در حمل داروهای مسکن از قبیل استامینوفن وجود نداشته باشد، اما در سفرهای خارجی این یک جرم بسیار بزرگ محسوب می‌گردد. لذا پیشنهاد می‌کنیم در تمام سفرهای داخلی و خارجی حتماً نسخه پزشک را همراه داشته باشید تا با این قبیل مشکلات مواجه نشوید.

قبل از پرواز اطلاع دهید

افرادی که با بیماری‌های خاص مواجه می‌باشند و نیاز به مراقبت در طول پرواز دارند، لازم است در زمان مناسب این شرایط را به مسئولین پرواز اطلاع رسانی کنند. در پروازهای چارتری ۲ ساعت قبل از پرواز و پروازهای سیستمی ۴۸ تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز لازم است این موارد را اطلاع رسانی کنند. همچنین لازم به ذکر است که مسافران می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۹۹ با پزشک مورد اعتماد پرواز مشاوره داشته باشند.

ویلچر درخواست دهید

با توجه به مشکلاتی که در رفت و آمد افراد بیمار در فرودگاه ممکن است برای آنها وجود داشته باشد، در بسیاری از مواقع نیاز است تا ویلچر درخواست داده شود. توجه داشته باشید که برای حمل ویلچر شخصی افراد لازم است تمام بخش‌های آن از هم جدا شوند و این یک فرآیند زمان بر خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم در این شرایط در زمان مناسب به فرودگاه مراجعه کنید تا بتوانید از پرواز استفاده کنید.

قوانین ایرلاین‌ها برای استفاده و درخواست ویلچر متفاوت می‌باشد و برخی از آنها در حین خرید بلیط این امکان را قرار داده و در برخی نیز تنها با تماس تلفنی می‌توان مقدمات را فراهم نمود. توجه داشته باشید که ۴۸ تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز باید درخواست ویلچر را برای ایرلاین مربوطه ارسال کنید.

در حین پرواز پمپ انسولین را قطع کنید

با توجه به اینکه افراد مبتلا به دیابت ممکن است در طول پرواز نیاز به انسولین داشته باشند، لازم این مساله توجه داشته باشید که تغییرات فشار هوا ممکن است باعث شود تا انسولین بیشتری توسط پمپ تولید گردد. به همین دلیل بهتر است هنگام فراز و فرود پمپ را جدا نموده و در زمانی که هواپیما در ارتفاع کروز قرار گرفت مجدد آن را متصل کنید.

برای شرایط اضطراری در پرواز آماده باشید

علیرغم اینکه لازم است شرکت‌های هواپیمایی تجهیزات پزشکی کافی همراه داشته باشند، اما این یک قانون بین المللی نبوده و ممکن است. به همین دلیل لازم است افراد بیمار چه در مسیرهای داخلی و چه خارجی شرایط اضطراری را مد نظر قرار داده و تجهیزات را به اندازه کافی همراه داشته باشند. البته توجه داشته باشید که هر گونه تجهیزات پزشکی و دارو حتماً باید با مجوز وارد هواپیما شوند.

مجوز استفاده از پرواز دریافت کنید

با توجه به قوانین ارائه شده توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی لازم است برخی از بیماران برای استفاده از پرواز حتماً از پزشک مجوزهای لازم را دریافت کند. از جمله بیمارانی که نیاز به ارائه مجوز در حین پرواز دارند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خانم‌های باردار با توجه به سن باداری
  • افراد مبتلا به بیماران عفونی
  • افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی
  • مسافرانی که به تازگی جراحی‌های عمیق داشته‌اند.
  • افراد مبتلا به بیماری‌های روانی که موجب آزار دیگران می‌شوند

نکته بسیار مهم اینکه، افرادی که دچار شکستگی دست و پا و سر و سایر بخش‌های بدن شده و آتل گیری یا گچ گیری دارند، بدون مجوز می‌توانند از پرواز استفاده کنند. همچنین لازم به ذکر است که استفاده از پرواز برای افرادی که جراحی‌های زیبایی و بینی انجام داده‌اند نیز بلامانع خواهد بود.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما رسپینا

با توجه به محدودیت‌هایی که ممکن است در استفاده از پرواز وجود داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید بلیط حتماً قوانین ایرلاین‌ها را مطالعه نمایید. همچنین لازم به ذکر است که در صورت نیاز به ویلچر کافیست با کارشناسان رسپینا تماس بگیرید تا هماهنگی‌های لازم را با ایرلاین مربوطه انجام دهند. به منظور تسهیل فرآیند خرید بلیط پرواز و استرداد و سایر موارد مربوط به آن، رسپینا امکان خرید اینترنتی بلیط و استرداد آنلاین را از طریق سایت و اپلیکیشن اندروید و ios فراهم نموده است. این قابلیت‌ها برای تمام خدمات ارائه شده توسط این مجموعه از قبیل خرید بلیط پرواز داخلی و خارجی، بلیط اتوبوس، بلیط قطار داخلی و خارجی، رزرو هتل و تور داخلی و خارجی و بیمه مسافرتی در دسترس می‌باشد. با رسپینا روی زمین نمی‌مانید…

کد خبر 458368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.