وضعیت زمستانی رستوران‌ها در دوران کرونا

اگرچه مقامات شیکاگو، می‌دانند که مردم به علت ترس از مبتلا شدن به کرونا از رفتن به رستوران‌ها و کافه‌ها خودداری می‌کنند اما تعطیلی این مراکز را نیز ضربه‌ای جبران‌ناپذیر برای اقتصاد شهر تلقی می‌کنند؛ در همین راستا، در تلاشند استراتژی‌هایی کاربردی برای فعالیت رستوران‌ها و کافه‌ها در فصل سرد اعمال کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شواهد حاکی است که آن دسته از رستوران‌ها و کافه‌های شیکاگو که با آغاز گسترش ویروس کرونا، از فضاهای بیرونی برای ارائه خدمات خود به مشتریان بهره گرفته‌اند، ۴۴ درصد درآمد خود را از این طریق کسب کرده‌اند. مقامات شیکاگویی برای درک اینکه چگونه می‌توان اقتصاد رستوران‌ها را در روزهای کرونایی زمستان نجات داد، به نظرسنجی میان ۶۰۰ نفر از افراد مرتبط با رستوران‌های سراسر شهر پرداختند. در واقع سران شهر به جای اینکه تنها به ایده‌پردازی گروهی از طراحان اکتفا کنند، سعی کردند نظرات سرمایه‌گذاران، مشتریان ثابت رستوران‌ها، کارکنان و صاحبان آن‌ها را جمع‌آوری کنند به این امید که راه‌حل‌هایی خلاقانه برای ادامه فعالیت چنین مراکزی در روزهای سرد کرونایی بیابند. در ادامه به معرفی بعضی از بهترین ایده‌های مطرح‌شده در این خصوص پرداخته می‌شود.

میزهای گرم

یکی از جالب‌ترین ایده‌هایی که برای فعالیت رستوران‌ها در روزهای بسیار سرد زمستانی مطرح شد، ایجاد میزهای گرم یا به زبان عام‌تر، کرسی بود. این نوع میزها که در کشور ژاپن و حتی بعضی از نقاط ایران، بسیار رایج است مشتری رستوران‌ها را در دمای زیر صفر درجه نیز گرم نگه می‌دارد و نوعی محرک برای جذب آن‌ها به غذا خوردن در خارج از خانه به شمار می‌رود. برای این کار کافی است صاحبان رستوران‌ها یک میز (که می‌تواند همان میزهای قبلی باشد)، یک پتو، وسیله گرمایشی کوچکی و یک سطح صاف در دسترس داشته باشند. وسیله گرمایشی در زیر میز قرار می‌گیرد و پتو دور تا دور میز را می‌پوشاند و از خروج گرما خودداری به عمل می‌آورد. در نهایت، یک وسیله صاف روی پتو قرار می‌گیرد تا از جابه‌جا شدن آن خودداری کند.

کلبه‌های دنج

استفاده از فضاهای پارک خودرو در خیابان‌ها برای ایجاد اتاقک‌هایی شبیه به کلبه‌های زمستانی یا گلخانه‌ها می‌تواند به افزایش گرایش مردم به غذا خوردن در بیرون از منزل به هنگام سرمای شدید، آن هم در روزهای کرونایی کمک زیادی کند.

در واقع رستوران‌ها یا افراد علاقمند به کسب درآمد از طریق تهیه غذا، می‌توانند با ایجاد اتاقک‌هایی کلبه‌مانند در فضاهای بدون استفاده شهر به فعالیت بپردازند. این رستوران‌های کوچک بهتر است ظرفیت بیش از یک یا حداکثر دو نفر را نداشته باشد تا مردم را از مبتلا شدن به ویروس کرونا در امان دارد. از سوی دیگر، کف آن‌ها باید به وسایل گرمایشی مناسب مجهز و سقف آن‌ها از سیستم‌های تهویه هوا برخوردار باشد. برای جذابیت هرچه بیشتر فضای این کلبه‌های دنج نیز می‌توان از شیشه شفاف استفاده کرد تا مردم از دیدن یکدیگر یا چشم‌اندازهای احتمالاً برف و بارانی بیرون لذت ببرند. ساخت چنین رستوران‌هایی بسیار مقرون به صرفه نیز هست چرا که از مواد ساده می‌توان برای ایجاد آن‌ها بهره برد.

مهمانی خیابانی

در این روش، سازه‌هایی شبیه به بلوک در نزدیکی یکدیگر در خیابان‌ها نصب می‌شود که از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مناسب برای فصول مختلف سال برخوردار است. اغلب این بلوک‌های مستطیلی‌شکل، میزهای گرم یا کرسی‌هایی را در خود جای داده است و گرمای کافی را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد. اگرچه تمام امکانات لازم برای گرم نگه داشتن مردم در این نوع رستوران‌ها وجود دارد، با این حال، اغلب آن‌ها در هوای باز و با پوشش بیرونی بسیار کم قرار می‌گیرد. این کار به جریان هوا در داخل بلوک کمک و مشتریان را از تماشای محیط اطراف بهره‌مند می‌کند. البته بلوک‌های خیابانی اغلب به گونه‌ای طراحی می‌شود که در صورت سردی بیش از حد هوا و تمایل مشتریان، پرده‌ای ضخیم دور تا دور آن را می‌پوشاند و فضای داخل را در مقابل سرما عایق‌بندی می‌کند.

احیای فعالیت رستوران‌ها در فصل فصول سرد می‌تواند رونق اقتصادی را برای قشر دخیل در این صنعت نظیر سبزی فروشان، نان فروشی‌ها، فرآورده‌های گوشتی، پیک‌های موتوری و غیره به همراه داشته باشد.

کد خبر 458364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.