اصلاح موادی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح موادی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز -یکشنبه، ۹ آذرماه- مجلس شورای اسلامی به منظور تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح موادی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده را اصلاح کردند.

نمایندگان با اصلاح جز ۳ تبصره ۴۱ لایحه مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند که بر اساس آن؛ باقیمانده، به نسبت مساوی سهم درآمد عمومی کشور و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌باشد. سهم درآمد عمومی به عنوان مالیات به حساب خزانه داری کل کشور واریز می‌شود. سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان عوارض حسب مورد به حساب تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی استان و حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود.

همچنین نمایندگان با اصلاح عبارتی در ماده ۴۲ که بر اساس آن سهم شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری، بر اساس ترتیبات ذیل به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور و حساب تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی استان ذی‌ربط نزد خزانه داری کل کشور برای توزیع بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود، موافقت کردند.

نمایندگان در ادامه با توجه به تذکر ردیف (۱۰) شورای نگهبان، با جایگزینی عبارت «حسب مورد شهرداری» به عبارت «حسب مورد واجد شهرداری» موافقت کردند.

همچنین نمایندگان با اصلاح «تبصره ۹ که بر اساس آن سازمان امور مالیاتی و وزارت کشور مکلف‌اند که وجوه موضوع این ماده را حداکثر تا پانزدهم ماه بعد با تخصیص صددرصد (۱۰۰ درصد) به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، اداره امور عشایر شهرستان و فرمانداری‌ها (روستاهای فاقد دهیاری) واریز نمایند.» موافقت کردند.

نمایندگان همچنین با توجه به تذکر ردیف (۱۱) شورای نگهبان، در ذیل تبصره (۱) ماده (۴۴)، با جایگزینی عبارت «عوارض آلودگی» به عبارت «عوارض آلایندگی» موافقت کردند.

همچنین نمایندگان با اصلاح عبارتی ماده ۴۸ موافقت کردند که بر اساس آن؛ معادل دوازده در هزار ارزش گمرکی کالاهای وارداتی که حقوق ورودی آنها وصول می‌شود، توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز شده تا به نسبت سیزده درصد (۱۳ درصد) کلانشهرها، سی و پنج درصد (۳۵ درصد) دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری و عشایر و پنجاه و دو درصد (۵۲ درصد) سایر شهرداری‌ها و بر اساس شاخص‌هایی که با پیشنهاد وزارت کشور به تصویب هیأت دولت می‌رسد، صرف کمک و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری و عشایر گردد. وزارت کشور مکلف است وصولی هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد بر اساس سهم‌های تعیین شده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز نماید و هرگونه برداشت از حساب تمرکز وجوه به جز پرداخت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری و عشایر ممنوع است.

همچنین نمایندگان به منظور رفع ایراد ردیف (۱۹) شورای نگهبان، در ذیل ماده (۴۹) با جایگزینی عبارت «هزینه‌های پرسنلی» به عبارت «هزینه‌های نیروی انسانی» موافقت کردند.

کد خبر 458342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.