تغییرات لایحه مالیات بر ارزش افزوده بازگشت به عقب است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: در لایحه مالیات بر ارزش افزوده دولت پیشنهاد کرده وزارت کشور جایگزین شوراهای شهر کشور برای عوارض گذاری و تعیین مأخذ و حداکثر نرخ عوارض شود که به نوعی بازگشت به عقب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سالاری در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به دستور جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی تغییرات لایحه مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی امروز در معرض یک آزمون بزرگ قرار دارد تا از جایگاه مدیریت شهری در سراسر کشور دفاع کند.

سالاری ادامه داد: با توجه به اینکه رئیس مجلس، سابقه مدیریت در شهرداری را دارد و فراکسیون مدیریت شهری مجلس پر تعدادترین فراکسیون در طول تاریخ مجلس است، انتظار می‌رود که نسبت به تغییرات ناگهانی و بسیار عجیب و غریبی که در لایحه مالیات بر ارزش افزوده اتفاق افتاده و در فرایند تصمیم گیری قرار گرفته بسیار حساب شده و درست تصمیم گیری کنند.

وی تصریح کرد: امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص سهم عوارض شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده تصمیم گیری می‌کند و پیشنهاد ارائه شده به شدت کاهشی بوده و به موجب مفاد ماده ۵۳ نیز قرار است وزارت کشور جایگزین شوراهای شهر کشور برای عوارض گذاری و تعیین مأخذ و حداکثر نرخ عوارض شود که به نوعی بازگشت به عقب است.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: بعد از گذشت پنج دوره از فعالیت شوراهای شهر کشور که همه دولت‌ها، حاکمیت و همه ارکان تصمیم گیری صحبت از برون‌سپاری و ارتقا جایگاه مدیریت‌های شهری می‌کردند، امروز دولت و وزارت کشور با رویکرد تمرکزگرایی، می‌خواهند کمترین اختیارات شوراها را نیز بگیرند و من از رئیس مجلس و نمایندگان تقاضا دارم، در تصمیم امروز، نگاه خود را مبنی بر تحقق حکمرانی محلی عینیت بخشند.

وی افزود: اکثر نمایندگان مجلس یازدهم اعلام کرده‌اند که لایحه مدیریت شهری در کمیسیون مربوطه در حال نهایی شدن است و رویکرد مجلس هم این است که حکمرانی محلی را در این لایحه محقق کنند. تصمیم امروز مجلس نشان می‌دهد که مجلس یازدهم به چه میزان به ارتقا جایگاه مدیریت شهری اهمیت می‌دهد.

کد خبر 458324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.