تاکید ۲ عضو شورا بر لزوم رسیدگی به وضعیت مرکز کنترل ترافیک

دو عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات از مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان، درخصوص ساختار سازمانی و موضوعات پدافندی این مرکز نکاتی را متذکر شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور، رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و نهمین جلسه علنی این شورا اظهار کرد: مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان به عنوان اصلی‌ترین متولی کنترل وضعیت ترافیک شبکه معابر کلانشهر اصفهان در حال حاضر در فضایی سوله مانند، بر پشت بام پارکینگ عمومی طالقانی با حدود ۴۵ نفر نیرو مشغول فعالیت است.

وی افزود: این مرکز با توجه به گستردگی و تنوع خدماتی که به شهروندان، نهادهای امنیتی، استانداری، پلیس راهور، اورژانس، آتش نشانی، سازمان‌ها و دانشگاه‌ها ارائه می‌دهد همواره به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازوهای اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک محسوب شده و نقش زیادی در بهبود شرایط ترافیکی شهر ایفا می‌کند.

زندآور تصریح کرد: این مرکز به دلایلی شرایط مناسب فیزیکی جهت خدمت‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان و سایر ذی‌نفعان در امر کنترل و مدیریت ترافیک را ندارد.

وی با بیان اینکه رعایت اصول پدافند غیرعامل در جانمایی این مرکز از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: مرکز کنترل ترافیک در حال حاضر در مرکز شهر قرار گرفته است و به معابر بزرگراهی دسترسی مناسبی ندارد، روی یک پارکینگ عمومی جانمایی شده است و ساختمان مرکز از امنیت کافی برخوردار نیست.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان اظهار کرد: همه این عوامل باعث می‌شود تا در شرایط غیر عادی، بروز اختلال جدی در عملکرد مرکز، غیر فعال شدن تجهیزات هوشمند مانند چراغ‌ها و هرج و مرج در شهر بسیار محتمل باشد بنابراین ساخت مرکز جدید کنترل ترافیک شهرداری باید در دستورکار قرار گیرد.

وی با اشاره به تنوع و حجم فعالیت‌ها و چالش‌های مختلفی که این مرکز روزانه با آنها روبرو است، تصریح کرد: بین چارت سازمانی موجود و فعالیت‌های کاری مرکز هماهنگی لازم وجود ندارد؛ در حال حاضر همه نیروهای مرکز دارای سمت کارشناسی هستند که نیاز است بین سطح مدیریت و سطح کارشناسی، سطوح دیگری نیز تعریف شود.

همچنین فریده روشن عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد پرسنل و حجم فعالیت‌هایی که توسط مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان انجام می‌شود، ظرفیت ساختمان آن مناسب نبوده و ملاحظات مرتبط با پدافند غیرعامل نیز به‌طور کامل رعایت نمی‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای این مرکز، افزود: اگرچه پیش از این با توجه به اهمیت موضوع برای گزینش زمین و طراحی ساختمان مناسب برای این مرکز اقدام شده ولی اختصاص بودجه لازم برای ساخت این پروژه لغو شده و اجرای آن متوقف شده است.

روشن با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان چارت سازمانی و ساختار تشکیلاتی مناسبی ندارد، گفت: لذا از شهردار و معاونت برنامه‌ریزی درخواست می‌شود تا بودجه لازم برای ایجاد ساختمان جدید این مرکز در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده و ساختار تشکیلاتی این مرکز با توجه به فعالیت‌ها و وظایف مجموعه اصلاح و متناسب شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیروهایی که در بخش‌های مختلف شهرداری تحت قرارداد پیمانکاران مشغول فعالیت هستند، در نظر عموم مردم به عنوان نیروهای شهرداری شناخته می‌شوند بنابراین شایسته است که شهرداری نظارت بیشتری بر کار پیمانکاران داشته باشد تا حقوقی از این نیروها تضییع نشود.

کد خبر 458304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.