آخرین وضعیت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گزارشی ضمن اعلام آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن، شروط اساسی و اولیه برای ساخت این واحدها در شهرهای تحت مأموریت خود (شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر) را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از هیبنا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که سابقه ساخت بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر را بر عهده داشته است هم اکنون در مشارکتی وسیع‌تر با دولت، مسئولیت ساخت حدود ۱۳۸ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر را بر عهده گرفته است.

بنیاد مسکن در این گزارش تاکید کرده است: ساخت و تکمیل پروژه‌های مسکن ملی مستلزم تأمین چند شرط مهم، اساسی و اولیه است. اولین شرط مورد اشاره در این گزارش، تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن ملی است. این در حالی است که واریز وجه یا آورده اولیه متقاضیان به عنوان شرط نهایی اتصال متقاضیان واجد شرایط به پروژه‌های مسکن ملی، دیگر شرط مهم و اساسی برای ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی است. در واقع بنا بر تاکید مسئولان طرح اقدام ملی مسکن در بنیاد مسکن دو شرط مهم برای تحقق ساخت واحدهای مسکن ملی در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد، تأمین زمین و واریز آورده متقاضیان در زمان مناسب و به موقع است.

جزئیات مربوط به واریز آورده متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر نشان می‌دهد تاکنون حدود ۳۰ هزار متقاضی مسکن ملی برای دریافت همین تعداد واحد مسکونی طرح اقدام ملی از مجموع ۱۳۸ هزار واحد مسکونی این طرح تعیین تکلیف شده اند. به این معنا که این متقاضیان اقدام به واریز مبلغ آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی به شبکه بانکی کرده‌اند. براساس این گزارش، ساخت واحدهای مسکونی برای نیمی از این تعداد به صورت مستقیم از سوی بنیاد مسکن انجام شده و به متقاضیان واگذار می‌شود که بیش از ۹۰ درصد از این تعداد فرآیندهای ساخت آنها از دریافت جواز ساختمانی تا پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی، آغاز شده است.

در این میان و بنا بر اعلام مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نزدیک به ۷ هزار متقاضی دیگر طرح اقدام ملی مسکن نیز به پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن معرفی شده اند.

از سوی دیگر شرط «تأمین زمین» در حالی به عنوان یکی از دو شرط اساسی پیشبرد طرح اقدام ملی مسکن از سوی مسئولان و مجریان این طرح در بنیاد مسکن مورد تاکید قرار گرفته است که هم اکنون و در شرایطی که برای برخی از واحدها تاکنون تأمین زمین صورت نگرفته است بنیاد مسکن برای تسریع در روند اجرای طرح و ساخت واحدهای مسکونی، اقدام به تأمین و اختصاص زمین برای ساخت هزار واحد مسکونی این طرح در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر کرده است.

کد خبر 458301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.