بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۴ هزار میلیارد ریال پروژه‌ در منطقه ۹

در هجدهمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پروژه‌های خدماتی و عمرانی منطقه ۹ با هزینه‌ای بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _یکشنبه ۹ آذرماه ۹۹_ در ادامه اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» طرح‌های خدماتی و عمرانی در منطقه ۹ افتتاح شد و کلنگ اجرای تعدادی از پروژه‌ها نیز بر زمین زده شد.

خیابان بهشت با هزینه ۲۸۹ میلیارد ریال، خیابان بهستان با صرف ۲۴ میلیارد تومان اعتبار و ورودی محله کوهانستان که عملیات عمرانی آن در کمتر از چهار ماه به اتمام رسید، از جمله پروژه‌هایی است که در این منطقه بهره‌برداری شد.

از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح در این منطقه پروژه باز زنده‌سازی مادی رهنان و بوستان مهر با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال و افتتاح کلکتور شرقی_غربی خیابان آتشگاه است.

پروژه‌هایی که امروز کلنگ اجرای آنها در منطقه ۹ بر زمین زده شد شامل آغاز عملیات اجرایی احداث ورزشگاه غرب، اجرای پروژه مشارکتی فرهنگی تفریحی منارجنبان با زیربنای ۱۶ هزار متر مربع و مجتمع تجاری و مسکونی خیابان قدس است.

آغاز به کار پروژه باغ عرفا در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع از دیگر پروژه‌های کلنگ‌زنی شده در منطقه ۹ است.

ایجاد «شرکت پروژه» برای رینگ چهارم در انتظار مصوبه هیئت دولت

«قدرت‌الله نوروزی» شهردار اصفهان در حاشیه این برنامه با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات انجام شده در این منطقه شاهد تحولات خوبی هستیم، اظهار کرد: مردم ساکن در منطقه ۹ همواره نقش پررنگی در دوران مختلف انقلاب اسلامی داشته و شایسته بهره‌مندی از بهتری خدمات هستند.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری توجه به مناطق مختلف شهر و ایجاد عدالت فضایی است، تصریح کرد: خوشبختانه در این دوره مدیریت شهری به تمام وعده‌ها جامعه عمل پوشانده شده و عزم جدی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام وجود داشته است.

وی خاطرنشان کرد: احداث ورزشگاه بزرگ غرب اصفهان که چند ماه قبل وعده آن را داده بودیم امروز عملیات اجرایی آن آغاز شده است و در آینده نزدیک کلنگ پل مهتاب در این منطقه به زمین زده خواهد شد.

نوروزی با ابراز خرسندی از تحقق بودجه شهرداری منطقه ۹ گفت: در بودجه سال آینده ردیف اعتباری لازم برای اجرای پل مهتاب در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه بودجه منطقه ۹ شهرداری در سال جاری ۷۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: بودجه این منطقه در سال آینده به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت؛ البته راهکارهای تأمین بودجه در منطقه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار اصفهان با اشاره به تعیین تکلیف میدان بهار تصریح کرد: برای تعیین تکلیف این میدان و تعریف یک پروژه در حوزه درمان برای اهالی غرب شهر اصفهان باید همکاری و مشارکت لازم انجام شود.

وی با اشاره به ادامه مسیر رینگ چهارم در منطقه ۹ اظهار کرد: مصوبه‌ای توسط شورای اسلامی شهر در خصوص ایجاد «شرکت پروژه» تنظیم و به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده تا مصوبه نهایی از هیئت دولت دریافت و رینگ چهارم در قالب شرکت پروژه تعریف شود که در این صورت متولی پروژه رینگ چهارم شهرداری اصفهان است، اما در سایر شهرها نیز می‌تواند مداخله کند.

منطقه ۹ از نقطه کم برخوردار اصفهان به منطقه‌ای خوب تبدیل شده است

«علیرضا نصراصفهانی» رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه اظهار کرد: بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۹ پروژه در منطقه ۹ شهرداری در نهمین روز از نهمین ماه سال ۹۹، این روز را برای اهالی این منطقه مانا و ماندگار خواهد کرد.

وی افزود: منطقه ۹ از استعداد بالایی برخوردار است که در رأس تمام توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها باید قدردان مردم وفادار، قانع، شاکر و پیگیر این منطقه باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شهرداران این منطقه در دوره‌های متوالی به لحاظ همراهی و همکاری و مشارکت مردم هیچ‌گونه دلواپسی نداشته‌اند زیرا شهروندان و معتمدین این منطقه فهیم و همواره همراه با شهرداری بوده‌اند.

وی تأکید کرد: افزایش بودجه منطقه ۹ و مرتفع‌سازی در این منطقه باید توجه قرار گیرد.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: منطقه کمتر برخوردار ۹ در سال‌های اخیر با انجام اقدامات شایسته ابتدا جز مناطق متوسط تعریف شد و در حال حاضر به یکی از مناطق خوب شهر تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در بودجه سال آینده منطقه ۹ اعتبارات خوبی برای انجام پروژه‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود تا دغدغه شهروندان و معتمدان این منطقه پاسخ داده شود.

سه طلایه دار توسعه ماربین شهر اصفهان

«علیرضا رفیعی» مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان در این افتتاحیه اظهار کرد: محور تاریخ به محدوده‌ای حدفاصل کوه آتشگاه با قدمت هفت هزار ساله تا منارجنبان ۷۰۰ ساله اطلاق می‌شود، با دستمایه قرار دادن سایه‌ساری کوچه پس کوچه‌های باغی و امتداد مادی‌های این محوطه، پروژه پیاده راهی به طول سه کیلومتر تعریف شده است.

وی ادامه داد: تاریخ غنی ادبیات، کنار عمارت منارجنبان اتفاقی را رقم خواهد زد و محوطه‌ای به نام «باغ عرفا» با ویژگی‌های منحصر به فرد برای ایجاد مکث در زندگی شهری در حال طراحی است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: «باغ عرفا» در کنار مقبره صائب در اصفهان می‌تواند دو نقطه مکث شهری را تشکیل دهد که زندگی شهری را به ادبیات پیوند دوباره بدهد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات بلند مدتی مثل احداث هتل، مجتمع عظیم فرهنگی، تفریحی، تله سیژی که دو سر رودخانه را به هم پیوند خواهد داد، دیگر اتفاقات محور تاریخ خواهد بود.

رفیعی با اشاره به لوپ گل و گیاه، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مراکز حضور گلخانه‌های اصفهان پیش از پیدایش کسب و کار ساخت بازارهای گل، در منطقه ۹ و در خیابان‌های بهشت و قدس وجود داشته است.

وی با بیان اینکه ایجاد بازاری برای گردشگری گل و گیاه در نقاط متمرکزی مثل خیابان همدانیان و بازار گل سپاهان موجب رونق بخشی به اقتصاد فروش گل و گیاه و بزرگ شدن این اقتصاد در شهر اصفهان شده است، تصریح کرد: این در حالی است که به روز نشدن فروش گل و گیاه در خیابان‌های مورد اشاره، کارکرد آنها را به تولیدی گل و عمده فروشی آن تقلیل داده و پتانسیل گردشگری آن به کلی به دست فراموشی سپرده است.

رفیعی تاکید کرد: بازآفرینی این مکان شهری به معنای اصلاح کارکرد آن در حالی که کالبد آن بسیار چشم‌نواز بوده از مهمترین ارکان توسعه «ماربین شهر اصفهان» است.

وی گفت: معابر شهری بعد از آزادسازی، ساخت و افتتاح به حال خود رها می‌شود و روند ساخت بدنه خیابان توسط اهالی به صورت سلیقه‌ای و اغلب به صورت نامطلوب انجام می‌شود؛ همین امر موجب پیدایش فرایندی به نام «ساماندهی و پیرایش شهری» شده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به گذر ارگانیک، اظهار کرد: با توجه به نبود راسته‌ای در خصوص عرضه محصولات ارگانیک، رستوران‌های عرضه غذاهای گیاه‌خواری در اصفهان و امکان «ساماندهی و پیرایش شهری» در ابتدای راه‌اندازی خیابان، نزدیکی به محور رستوران‌های شهر (خیابان آتشگاه)، تهیه مقررات سیما و منظر و تعامل با مالکان، این اقدام به عنوان یکی از بخش‌های برنامه‌ریزی برای تبدیل خیابان بهستان به عنوان «گذر ارگانیک» با ابزارهای در دسترس لحاظ می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از ابزارهای مهم، استفاده از هنر عمومی برای آفرینش مکان خلاق شهری است که بتواند به محیط، حسی را برای رقم خوردن اتفاقات بعدی القا کند، دومین ابزار و مهمترین آنها پیش بینی اتفاقات بعدی خیابان و تهیه برنامه برای آنها است مثلاً مقررات سیما و منظر خیابان را از امروز تعیین کرد و مهم‌تر از آن این موضوع را برای اهالی خیابان تبیین کرد.

رفیعی ادامه داد: ایجاد رویدادهای موقت عرضه محصولات ارگانیک، پیشران خیابان برای شکل گیری «گذر ارگانیک» خواهد شد.

به گزارش ایمنا، در پایان این برنامه از یادمان ۹۹.۹.۹ (ماربین شهر اصفهان) با حضور شهردار اصفهان و رئیس شورای اسلامی شهر رونمایی شد.

کد خبر 458255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.