ترور خونین در آبسرد

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

رضایی: ترور شهید فخری زاده عملیات جریان عبری، عربی و غربی است

ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ترور شهید فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع اظهار کرد: در چند روز گذشته دیدارهای بسیاری بین دیپلمات‌ها و نیروهای نظامی غربی، عبری و عربی صورت گرفت که نشان می‌دهد ترور شهید فخری زاده یک عملیات برنامه‌ریزی شده و هماهنگ از طرف جریان عبری، عربی و غربی است.

وی با بیان اینکه پاسخ متقابل جز نصوص دینی ماست و یک کار عقلانی است، افزود: اگر پاسخ متقابل داده نشود موازنه وحشت به نفع دشمن تغییر می‌کند و طرف مقابل را جری تر خواهد کرد.

رضایی تصریح کرد: قطعاً پاسخ ما صرفاً به رژیم صهیونیستی نخواهد بود و هر کسی که در این عملیات ددمنشانه حضور داشته، این پاسخ را دریافت خواهد کرد؛ فرقی نمی‌کند عبری باشد یا عربی یا غربی.

وی در پایان یادآور شد: البته قبلاً صهیونیست‌ها طعم انتقام را در شهادت شهدای هسته‌ای و موارد دیگر چشیده اند و می‌دانند که پاسخ ما دقیق، به موقع و سهمگین خواهد بود.

محمودزاده: پروژه صهیونیسم و ترامپ افزایش تنش در منطقه و کاهش صلح در جهان است

جلال محمودزاده، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در واکنش به ترور شهید دکتر محسن فخری زاده اظهار کرد: این ترورهای کور از چندین سال پیش آغاز شده است. از چندین سال پیش بسیاری از دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کرده‌اند. هدف ما از دستیابی به انرژی هسته‌ای رسیدن به تکنولوژی نوین روز است در زمینه‌های پزشکی، بهداشتی، کشاورزی، برقی و آبی است. هدف ما دستیابی به انرژی هسته‌ای در چارچوب صلح و برای افزایش صلح در منطقه و جهان است.

وی با بیان اینکه کشورهای صهیونیستی نمی‌توانند پیشرفت ما را در زمینه ببینند، گفت: علت روی آوردن صهیونیسم به جنایت، این است که نمی‌تواند ما را ببیند. شیوه حذف فیزیکی و ترور در دنیا منسوخ شده است. اسرائیل کشوری غیررسمی است که سیاست خارجی و دیپلماسی ندارد. این کشور با همدستی استکبار شیوه ناجوانمردانه حذف فیزیکی را از خیلی وقت پیش آغاز کرده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: کشورهایی که دولت و نیروی دیپلماتیک دارند سعی می‌کنند از در گفت‌وگو وارد شوند و گفتمان‌ها را به هم نزدیک کنند. جنایتی که توسط این کشورها اتفاق می‌افتد، از نظر بین‌المللی بسیار تأثیرگذار است. یکی از تأثیرات بین‌المللی این جنایات، بی اعتبار شدن آنهاست. این جنایت‌ها ادعاهای حقوق بشری آمریکا و اسرائیل را زیر سوال می‌برد.

محمودزاده تأکید کرد: این کشورها با ترور دانشمندان ما به جایی نمی‌رسند. در گذشته هم بسیار به این اقدام دست زده‌اند، اما خودشان می‌دانند که ده‌ها نفر جای شهدای ما را می‌‎گیرند. سنگر دانشمندان هسته‌ای ما خالی نمی‌شود. دانشمندان ما کار خود را در چارچوب صلح پیش خواهند برد. بی شک خون کسانی که در راه شهادت قرار می‌گوید، به افزایش دانش و تکنولوژی کشور کمک می‌کند.

وی در مورد تأثیر ترور شهید فرخی زاده بر آینده رابطه ایران و آمریکا گفت: پشت این ترور کور، مسائل داخلی آمریکا وجود دارد. ترامپ که آخرین روزهای خود را به عنوان رئیس جمهور آمریکا سپری می‌کند، احتمالاً می‌خواهد امکان هر نوع نشست و تعامل ما با جو بایدن را غیر ممکن کند. در واقع پروژه ترامپ و رژیم صهیونیستی از همان ابتدا کاهش صلح در منطقه و جهان بوده است. هدف ترامپ افزایش تنش در منطقه و کور کردن همه احتمالات برای گفت‌وگو و افزایش صلح در منطقه و جهان است.

درخواست برگزاری جلسه هماهنگی از کشورهای عضو اکو برای چگونگی مقابله با اهداف صهیونیستی

ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به ترور شهید دانشمند محسن فخری زاده اظهار کرد: ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای کشور نشان از ضعف و ترس دشمنان دارد. بی شک پیشرفت‌های علمی ایران اسلامی دلیلی بر جنایت رژیم کودک‌کش، آمریکا و نوچه‌هایشان است. ترس از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران آن هم در اوج تحریم‌ها دشمن را به عمل ترور وامی‌دارد.

وی با بیان اینکه ترور در همه جای دنیا محکوم و جنایتی نابخشودنی است، گفت: این اتفاق تلخ توسط مجلس به شدت محکوم می‌شود و قطعاً تنها راه انتقام سختی است که به زودی محقق می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: ترور یک دانشمند هسته‌ای برای کشور تلخ است اما کشور صدها هزار فخری‌زاده پرورش داده است. در ترور دانشمندان هسته‌ای در سال‌های دور دشمن فکر می‌کرد دیگر پرونده انرژی هسته‌ای ایران بسته شد اما شاهد هستیم که بعد از ترورهای ناجوانمردانه، پیشرفت کشور در این حوزه چند برابر شد.

اسماعیلی روابط با کشورهای عضو اکو آمریکا و رژیم صهیونیستی را مقصر اصلی ترور شهید فخری زاده دانست و گفت: با کسانی که فرزندان این کشور را به خاک و خون کشیدند چه باید کرد؟ این اتفاق بار دیگر نشان داد نباید به غرب اعتماد کرد. آخرین ترور یک دانشمند هسته‌ای کشور زمان اوباما بود؛ حال با روی کار آمدن بایدن ترور دیگری رخ می‌دهد. ترور دانشمند هسته‌ای کشور قطعاً با چراغ سبز آمریکا انجام گرفت و تمام عوامل ترور جواب سختی خواهند گرفت.

اسماعیلی تأکید کرد: به عنوان رئیس فراکسیون توسعه روابط با کشورهای عضو اکو عرض می‌کنم کشورهای عضو این معاهده و دیگر کشورهای اسلامی باید متحد در برابر خباثت اسرائیل ایستادگی کنند. اسرائیل اگر مجالی پیدا کند با همه کشورهای اسلامی چنین رفتار خبیثانه‌ای خواهد کرد؛ کشورهای مسلمان نباید تحت تأثیر تبلیغات آمریکا شوند. باید حول و محور دین مبین اسلام جمع شویم تا این غده سرطانی را محو کنیم. بنده مصرانه از ۱۰ عضو سازمان اکو می‌خواهم سریعاً جلسه هماهنگی برای چگونگی مقابله با اهداف صهیونیستی را بررسی کنند تا به یک راهکار واحد برسیم.

خروج از NPT پاسخ قاطعانه در قبال ترور دانشمند ایرانی است

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس پیرامون شهادت محسن فخری زاده اظهار کرد: موضع ما نسبت به این اقدام تروریستی مشخص است و ضمن محکومیت این ترور، خواستار اقدام عاجل در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه دولت با پذیرش مذاکرات و NPT، دست جاسوسان را در ایران بازگذاشته‌است و ما هر روز شاهد این جنایات هستیم، تأکید کرد: در واکنش به این اقدام، باید از روند انفعالی مذاکره و این تصمیم ذلیلانه دست برداریم و از NPT خارج شویم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس مطرح کرد: نباید اجازه دهیم جاسوسان در مراکز و نهادهای امنیتی ما جولان دهند، اگر منفعل عمل کنیم رژیم صهیونیستی به جنایات خود در ایران ادامه خواهد داد.

فلاحی با بیان اینکه نهادهای امنیتی باید پاسخگوی این جریان باشند، ادامه داد: چند وقت پیش اسم این شهید جز لیست ترور عنوان شده بود بنابراین نهادهای امنیتی باید پاسخگوی تدابیر اتخاذ نشده باشند.

وی در پایان اعلام کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی، تصمیمات قاطع خود در رابطه با این مسئله را به زودی اعلام خواهند کرد.

روایت فرزند شهید فخری‌زاده درباره جزئیات حادثه ترور

حامد فخری زاده فرزند شهید محسن فخری زاده امشب در گفت‌وگوی تلویزیونی که به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش شد درباره جزئیات ترور شهید فخری زاده که عصر روز گذشته توسط عوامل تروریستی صورت گرفت، اظهار کرد: جزئیات حادثه در اخبار منعکس شده است. آنچه می‌توانم بگوییم اینکه خانواده هم همراه شهید بودند و این حادثه نه تنها یک ترور بلکه جنگ تمام عیار بود.

وی افزود: از لحظه شروع تا پایان حادثه مادر بنده همراه پدر حضور داشت و من هم با فاصله خیلی کمی به محل حادثه رسیدم.

فرزند شهید فخری زاده همچنین درباره آخرین وضعیت محافظان شهید فخری زاده، اظهار کرد: جزئیات بهتر است توسط دوستانی که اطلاع دقیق‌تری دارند بیان شود. ما از لحظه حادثه همچون مردم در شوک به سر می‌بریم اما تا آنجایی که اطلاع داریم یکی از محافظان در زمان وقوع حادثه خود را جلوی حاج آقا (شهید فخری زاده) انداخت و به او هم تیراندازی شد اما به لطف خدا در صحت و سلامت کامل به سر می‌برد؛ جزئیات دیگر را جویا نشده‌ایم.

فخری زاده در خصوص مراسم خاکسپاری شهید فخری زاده نیز افزود: او متعلق به کل کشور بود. از این رو تصمیم‌گیری‌ها صرفاً توسط خانواده صورت نمی‌گیرد و این تصمیم‌گیری باید در سطح کلان باشد، هرگاه مشخص شد اطلاع داده می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه شهادت شهید «فخری زاده» را به تمام مردم ایران تبریک و تسلیت می‌گویم، خطاب به استکبار تصریح کرد: فکر نکنید با شهید کردن فخری زاده‌ها و سلیمانی‌ها این خاک بدون فخری زاده می‌ماند.

فرزند شهید فخری زاده گفت: این خاک فخری زاده و سلیمانی‌پرور است و قدرت خون فخری زاده و سلیمانی‌ها از خود آنها هزار برابر بیشتر است.

کد خبر 458229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.