ساماندهی دست فروشان در روز بازارهای بیرجند

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند گفت: این سازمان فضای مناسب با حداقل اجاره بهای روزی هشت هزار تومان را در اختیار فروشندگان سیار قرار می‌دهد تا از امکانات روز بازارها برای فروش محصولات خود استفاده کنند.

به گزارش ایمنا، حسن دلپسند اظهار کرد: البته از زمان شیوع ویروس کرونا به مدت هشت ماه دست فروشان به طور رایگان از فضای روز بازارها استفاده کردند اما اکنون با مصوبه شورای شهر بیرجند روزانه هشت تا ۱۰ هزار تومان از هر فرد اجاره مکان اخذ می‌شود.

وی گفت: مشاغلی که در زمان اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی فعالیت آنها ممنوع شده است، اجازه حضور در روز بازارها را ندارند و مجموعه اصناف بازرسی‌های لازم را از این مشاغل انجام می‌دهند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند با اشاره به فعالیت هفت روز بازار در سطح شهر بیرجند اظهار کرد: نظافت و ضد عفونی سرویس‌های بهداشتی این اماکن نیز برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت روزانه انجام می‌شود.

دلپسند عنوان کرد: با اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی مراجعه مردم به روز بازارها حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی با یادآوری اینکه اداره اجراییات شهرداری مسؤول جمع‌آوری و تذکر به دست فروشان سطح شهر است گفت: فروشندگان سیار و موقت در بازار مسافر مستقر هستند و دست فروشان سطح شهر نیز جمع‌آوری و به سمت روز بازارهای هدایت و ساماندهی می‌شوند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پارکنیگ‌های اختصاصی برای روز بازارها از جمله روز بازار غفاری فعال شده است و درهای ورود خودرو و ماشین آلات محدود شده تا از تجمع و شلوغی جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 458198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.