نصب جایگاه‌های دوچرخه برای امنیت عابران

گروهی از جوانان خلاق اهل بورگاس، کلانشهری در بلغارستان، ایده‌ای بسیار جالب به شهردار ارائه داده‌اند که طی آن قرار است جایگاه‌های جدید دوچرخه در سراسر شهر نصب شود تا پیرو نتایج آن ایمنی عابران پیاده افزایش پیدا کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سراسر خیابان‌های شهر بورگاس سازه‌هایی به عنوان جایگاه دوچرخه نصب خواهد شد که افزایش تمرکز رانندگان در حین حرکت و در نتیجه ایمنی عابران پیاده را در پی خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین اهداف طراحان خلاق این جایگاه‌ها، فراهم آوردن محل پارک دوچرخه‌ها و در نتیجه ترویج دوچرخه‌سواری در میان شهروندان است که به سهم خود کاهش ترافیک خودرو، مرگ و میر جاده‌ای و به حداقل رساندن انتشار گازهای آلاینده در هوا را برای شهر به ارمغان خواهد آورد. این سازه‌ها در مکان‌هایی با فاصله معین از مسیرهای پیاده‌روی نصب خواهد شد و همین قابلیت، امکان دسترسی آسان کاربران به دوچرخه‌هایشان را فراهم می‌آورد.

سازندگان قصد دارند جایگاه‌های دوچرخه را با زرد روشن رنگ‌آمیزی کنند تا باعث جلب توجه رانندگان به آن‌ها و امکان عبور ایمن عابران پیاده شوند و در نهایت از بروز هر گونه حوادث احتمالی جلوگیری شود. این سازه‌های خلاقانه را گروهی از هنرمندان جوان طراحی کرده‌اند اما قرار است کارشناسان حمل و نقل آن را به مرحله اجرا درآورند. طراحان با آگاهی از چالش‌هایی که عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و رانندگان در تردد روزانه خود با آن مواجه هستند، سعی کرده‌اند تمام جوانب را در نظر بگیرند و با همکاری یکدیگر، بهترین ایده ممکن را جهت حل مشکل ارائه دهند.

بدون شک، پس از پیاده‌سازی طرح فوق، امنیت ترافیک خودرویی به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت و عابران پیاده و دوچرخه‌سواران با اطمینان بیشتری به تردد در خیابان‌های سراسر شهر خواهند پرداخت. علاوه بر این، مقامات رسمی بورگاس امیدوارند با اقدام فوق، امکان ایجاد فاصله اجتماعی در میان شهروندان را افزایش دهند و سرعت شیوع بیماری کووید -۱۹ را به حداقل برسانند.

کد خبر 458176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.