رتبه کشور در تجارت جهانی ارتقا خواهد یافت

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران شفاف سازی تجارت خارجی و جلوگیری از فساد را از مزایای سامانه جامع تجارت دانست و گفت: این سامانه، کشورمان را در استانداردهای نظام بین المللی تجارت قرار خواهد داد.

به گزارش ایمنا، حمید زادبوم اظهار کرد: با توجه به اینکه با استفاده از سامانه جامع تجارت ایران، دخالت افراد و سلایق اشخاص از تجارت خارجی کم کم حذف می‌گردد، تجارت خارجی کشورمان در تراز جهانی قرار می‌گیرد.

وی افزایش سرعت عمل در تجارت خارجی را از دیگر مزایای سامانه جامع تجارت دانست و تصریح کرد: با سامانه جامع تجارت، در شاخص‌های مرتبط با زمان در تجارت جهانی رتبه کشورمان بهبود و ارتقا خواهد یافت.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفت: انجام فرآیندهای کاری صادرکنندگان و واردکنندگان در این سامانه تسهیل خواهد یافت و هزینه‌ها برای تجار کاهش خواهد یافت و به حداقل می‌رساند.

دریافت اطلاعات به روز تجارت خارجی کشور با استفاده از سامانه جامع تجارت

زادبوم تصریح کرد: در این سامانه هر تاجر با یک درگاه مواجه است و کار خود را از طریق یک درگاه به جلو می‌برد و ارائه داده‌های مورد نیاز در حوزه تجارت خارجی از طریق دستگاه‌های مرتبط نیز با یک درگاه انجام خواهد شد.

وی این سامانه را مورد تاکید رئیس جمهور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و اضافه کرد: تصمیم گیران حوزه اقتصادی نیاز به اطلاعات صحیح و به روز دارند و این سامانه از لحاظ تعادل در صادرات و واردات به ما کمک خواهد کرد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه سرعت و دقت بیشتر در انجام فرآیندها از مزایای دیگر این سامانه است، ادامه داد: شرایط ارزی کشور و شرایط تجارت و اقتصاد با شیوع ویروس کرونا نیاز به سامانه جامع تجارت را بیشتر مشهود کرده است.

منبع: شاتا

کد خبر 458165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.