تجارت ۲۵۰ میلیون دلاری ایران و قطر

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی گفت: روابط تجاری ایران و قطر در سال‌های اخیر به حدود ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است که از این میزان حدود ۲۳۰ میلیون دلار به صادرات ایران به قطر و حدود ۲۰ میلیون دلار به واردات از این کشور تعلق داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن، اظهار کرد: مذاکرات هیأت‌های کارشناسی دو طرف طی نیمه اول ماه جاری به صورت ویدئو کنفرانسی در قالب چند کارگروه و با مسئولیت وزارت نیرو از طرف ایران و وزارت صنایع و بازرگانی قطر برگزار شد.

وی ادامه داد: علاوه بر تشکیل کمیته مشترک بازرگانی، دو کشور در خصوص حمایت از فعالیت بخش‌های خصوصی دو کشور، مبادله هیأت‌های تجاری، مشارکت در نمایشگاه‌های یکدیگر و همچنین استقرار متقابل رایزنان بازرگانی دو کشور توافق کردند.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی افزود: روابط تجاری ایران و قطر در سال‌های اخیر به حدود ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است که از این میزان حدود ۲۳۰ میلیون دلار به صادرات ایران به قطر و حدود ۲۰ میلیون دلار به واردات از این کشور تعلق داشته است.

گفتی است، مسئولیت کارگروه مشترک تجاری را فرزاد پیلتن، مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران و احمد آهن مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی وزارت صنایع و بازرگانی قطر بر عهده داشتند.

کد خبر 458153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.