افزایش منابع مالی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر در اصفهان

رییس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شهرداری اصفهان گفت: صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر با حدود هفت میلیارد تومان در اصفهان شکل گرفته که با افزایش سرمایه تا پایان سال منابع آن به ۲۰ میلیارد تومان می‌رسد و شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها می‌توانند از منابع این صندوق استفاده کنند.

علیرضا گلچین‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: رسالت اصلی اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان، تسهیلگری و زمینه‌سازی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان در سطح شهر است تا دستاوردها و خروجی فعالیت آنها را در سطح شهر و شهرداری مورد استفاده قرار دهیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی شده و تعاملات سازنده‌ای با شرکت‌های دانش بنیان و شهرک‌های علمی و تحقیقاتی برقرار شده است.

رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شهرداری اصفهان با بیان اینکه اخیراً با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی فناوری و استقرار شرکت‌های دانش بنیان در کشور به منظور تقویت همکاری‌های دو جانبه تفاهم‌نامه‌ای تنظیم شده است، ادامه داد: در این تفاهم‌نامه با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان توافق شده که شهرداری برای شرکت‌های دانش بنیان اجازه فعالیت در اماکن مسکونی به شرط نداشتن آلودگی محیطی، نداشتن شاکی خصوصی یا پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری را صادر کند.

وی خاطرنشان کرد: به زودی این تفاهم‌نامه بین شهرداری و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امضا شده و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

گلچین‌فر با بیان اینکه در حوزه استارتاپ‌ها نیز تاکنون رویدادهای مختلف ایده پردازی برگزار شده است، افزود: در حال حاضر مجموعه «هاب» اصفهان در داخل ارگ جهان نما و در محلی که شهرداری در اختیار آنها قرار داده، مستقر شده و فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه جامع مدیریت شهری در اصفهان، گفت: برای نخستین بار دهمین دوره نمایشگاه جامع مدیریت شهری برگزار شد که مهمترین رویکرد آن تبدیل شدن به یک رویداد ملی در اصفهان بود.

رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شهرداری اصفهان تصریح کرد: تلاش شهرداری تبدیل نمایشگاه جامع مدیریت شهری سالیانه به یک رویداد ملی بوده است تا از اقصی نقاط کشور، شهرداری‌ها به عنوان مخاطبان اصلی نمایشگاه برای بازدید به اصفهان بیایند.

وی افزود: گرچه به دلیل محدودیت‌های کرونایی برگزاری این نمایشگاه در اصفهان بازخورد مناسبی نداشت، اما برای نقطه آغاز این حرکت بسیار خوب بود زیرا سعی شد در این نمایشگاه فضای حضور شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها را به صورت رایگان فراهم کنیم؛ از این رو یک هزار و ۵۰۰ متر فضای رایگان در اختیار این شرکت‌ها برای عرضه محصولاتشان قرار گرفت.

گلچین‌فر تصریح کرد: اخیراً بالغ بر پنج پیشنهاد پروژه از طرف شرکت‌های دانش بنیان به شهرداری رسیده است که سعی می‌کنیم به زودی بررسی و تبدیل به قرارداد کنیم.

وی با اشاره به تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای جذب و حفظ طبقه خلاق شهر اصفهان، گفت: یکی از نیازهای اساسی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها تأمین مالی است و تشکیل این صندوق توسط اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شهرداری، یکی از اقداماتی بود که با مصوبه شورای شهر انجام شد.

رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شهرداری اصفهان گفت: صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر با حدود هفت میلیارد تومان در اصفهان شکل گرفته است که با افزایش سرمایه تا پایان سال منابع آن به ۲۰ میلیارد تومان می‌رسد و شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها می‌توانند از منابع این صندوق برای سرعت بخشی به فعالیت‌های اقتصادی خود استفاده کنند.

کد خبر 458144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.